آخرین اخبار

درگيري بين مهراوه شريفي نيا و گريمور سريال کيميا! سينما

درگيري بين مهراوه شريفي نيا و گريمور سريال کيميا!

  بزرگنمايي:

با رسيدن شخصيت هاي سريال «کيميا» به زمان حال، انتقادهايي به گريم بازيگران اين فيلم وارد شد. امير اسکندري طراح گريم اين سريال انتقادات تندي به مهراوه شريفي نيا، رضا کيانيان و آزيتا حاجيان وارد کرد و بي‌ميلي آنها را علت خوب در نيامدن گريم هاي سريال «کيميا» عنوان کرد. مهراوه شريفي نيا بازيگر نقش اصلي اين سريال در گفت‌وگويي نسبت به اين حرف‌ها واکنش نشان مي‌دهد.

امير اسکندري طراح گريم سريال «کيميا» در مصاحبه اي با روزنامه «هفت صبح» مدعي شد مهراوه شريفي نيا براي پير شدن نقش « کيميا» اجازه نمي داد از لاتکس و خط هاي پر رنگ صورت و لنز استفاده شود. اما مهراوه شريفي نيا درباره اين ادعاي اسکندري با بيان اينکه در سريال «معماي شاه» از لنز استفاده کرده است، به آي سينما گفت: «الان همه دوستان مي توانند، آخرين عکسي که من در اينستاگرام منتشر کردم را ملاحظه کنند و ببينند که آيا من اجازه دادم روي صورتم خط پيري بکشند يا نکشند. متاسفانه هجمه انتقادات به امير اسکندري آن‌قدر شديد است که ايشان مي خواهد تمام مشکلات کاري خودشان را به گردن من، مادرم، رضا کيانيان، جواد افشار کارگردان و محمدرضا شفيعي تهيه کننده «کيميا» بندازد.»

شريفي نيا در ادامه مي گويد استفاده نکردن از لاتکس، نظر عبدالله اسکندري گريمور معتبر سينما و تلويزيون بوده است و او اصلا در کار گريمور دخالت نمي کند: «براي گريم زمان پيري من، آقاي عبدالله اسکندري تشريف آوردند و گفتند براي بازيگري که 4 ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسيت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندري که متخصص گريم و چهره پردازي هستند در آن زمان گفتند که يک زن 47 ساله نيازي به لاتکس ندارد. من براي همين خط هاي پيري روزانه 50 دقيقه گريم مي شدم. حال اگر حاصل اين نتيجه درست از آب در نيامده است، اين مشکل بازيگر نيست، اين کار گريمور بوده است. من واقعا متاسفم که مي خواهم همچين حرفي را به زبان بياورم، اما گفته هاي آقاي امير اسکندري درباره من، مادرم و آقاي کيانيان چيزي جز دروغ و کذب نيست.»

او در ادامه به تجربه استفاده از مواد شيمايي بر روي صورت دو بازيگر سريال «کيميا» اشاره مي کند و مي گويد: «به عنوان مثال در ده سکانس از بازي سوگل طهماسبي و فريبا طالبي بازيگران «کيميا»، مواد شيميايي روي صورت آنها گذاشته شد، اما براي 10 سکانس ديگر از اين مواد استفاده نشد، چون پوست آن حساسيت پيدا کرد.»

بازيگر نقش اصلي «کيميا» که خود از گريم دوران نوجواني اش ابراز نارضايتي مي کند، در مورد برخي از آن گريم ها مي گويد: «من خودم واقعا به دليل گريم ابروهايم در زمان نوجواني کيميا که در آبادان مي گذشت، به شدت ناراضي هستم. اصلا چرا بايد به جاي ابروي دستي، از ابروهاي بافته شده روي تور با رنگ روشن استفاده مي شد؟! من بارها خواستم که از اين نوع ابرو استفاده نکنند، اما آقاي اسکندري بر خلاف آنچه ادعا مي کنند، اصلا به حرف من، کارگردان و تهيه کننده پروژه اهميت نداد. وقتي آقاي شفيعي تصاوير ابروهاي کيميا را به ايشان نشان داد و ابراز نارضايتي کرد، ايشان باز هم تغييري در اين ابروها اعمال نکردند. حتي آقاي امير اسکندري به دليل گريم آن ابروها از من عذرخواهي هم کردند، اما متاسفانه باز هم چنين گفته هاي غير واقعي را مطرح مي کنند.»

بازيگر «قصه ها» در انتقاد به گريم امير اسکندري در ايام نوجواني کيميا گفت: « به هر حال من به عنوان بازيگر موظف هستم که سختي هاي گريم را تحمل کنم، من حتي به تيم گريم هم گفته بودم، حاضر هستم براي بهتر شدن ابروهاي دوره نوجواني وقت بيشتري بگذارم و بيشتر گريم شوم، اما مجري آقاي اسکندري در آبادان نتوانستند ابروي دستي براي من بگذارد. خدا را شکر در تهران مجري جديدي به گروه اضافه شد که بلد بود چگونه، دانه اي ابروها را به هم بچسباند. من حتي به مدت يک سال هر روز دو ساعت زودتر از ديگران آفيش مي شدم، فقط براي اين که ابروهايم واقعي و باورپذبرتر شود. حال بايد ديد انصاف آقاي اسکندري کجا رفته که اينگونه تهمت مي زند؟!»

امير اسکندري در بخش ديگر از گفت و گوي خود مدعي شده بود که برخلاف خواسته او، تهيه کننده اين سريال به جاي کلاه گيس حرفه اي که قيمت آن نزديک به يک ميليون تومان است، يک کلاه گيس 50 هزار توماني تهيه کرده است. اما مهراوه شريفي نيا با رد اين موضوع، مي گويد محمدرضا شفيعي آنقدر براي کارش ارزش قائل است که از اين قبيل اقدامات انجام ندهد:‌«اصلا مگر مي شود که آقاي شفيعي تهيه کننده «کيميا» فقط 50 هزار تومان پول کلاه گيس داده باشد؟ محمدرضا شفيعي را همه در تلويزيون مي شناسند و امکان ندارد که در خواست گريمور را براي تهيه يک کلاه گيس يک ميليون توماني رد کند و برود يک کلاه گيس 50 هزار توماني بخرد. آقاي شفيعي بالغ بر ميلياردها تومان خرج پروژه «کيميا» کرده است، حال اصلا با عقل جور در مي آيد که حاضر نباشد يک کلاه گيس يک ميليون توماني تهيه کند؟ به نظر من وقتي شخصي براي نقش هاي کوتاه از حامد بهداد، نيکي کريمي و رضا کيانيان دعوت به همکاري مي کند، آنقدر براي کارش ارزش قائل هست که نخواهد براي کلاه گيس بازيگر نقش اصلي فاز 3 سريال خود کم بگذارد.»

امير اسکندري در بخش ديگر از گفته هاي خود بيان کرده بود که «مهراوه شريفي نيا و آزيتا حاجيان کلا با هيچ مساله اي کنار نمي آمدند» و رضا کيانيان هم شرط هاي عجيب غريبي براي بازي در اين سريال مطرح مي کرد. امير اسکندري در ادامه انتقادات خود را تند تر هم کرد و خطاب به محمدرضا شفيعي تهيه کننده کيميا گفت « اصلا شما وقتي هنرپيشه اي را با منت و التماس مي آوريد بهتر از اين هم نمي‌شود.»

اما مهراوه شريفي نيا با تکذيب گفته هاي امير اسکندري مي‌گويد: «گفته ها و تهمت هاي آقاي اسکندري درباره من اصلا مهم نيست و من ايشان را به خدا واگذار مي کنم. اما اگر بخواهم درباره تهمت هاي ايشان به مادرم و رضا کيانيان مطلبي را خدمتتان عرض کنم، بايد بگويم که تمام خواسته هاي آقاي کيانيان، درخواست هاي يک بازيگر حرفه اي بوده است. مادر من هم آنقدر حرفه اي هست که اگر مجري گريم کارش را بلد باشد، حرفي در مورد کار او نزند. مادر من هميشه در زمان گريم چشم هايش را مي بندد و زماني که کار گريمور تمام مي شود، از جايش بلند مي شود به سر سکانس مي رود. اين موضوع را تمام گريمورهايي که با مادرم کار کردند، مي توانند تصديق مي کنند.»

اين روزها در برخي از گروه هاي تلگرامي و شبکه هاي مجازي، عکس هايي از بازيگر نقش اصلي «کيميا» منتشر مي شود که آن را در سال 57 و 87 نشان مي دهد، در اين عکس ها ادعا مي شود با گذشت چندين سال از سن کيميا هيچ تغييري در گريم او به وجود نيامده است. اما مهراوه شريفي نيا معتقد است که گريم او براي يک شخصيت 47 ساله تقريبا درست است: «برخي از دوستان در برخي از موارد انتقادهايي مي کنند که واقعا من متوجه آنها نمي شوم. مثلا مي گويند يک آدم 47 ساله اين شکلي نيست. آخر مگر يک آدم 47 ساله چه شکلي است؟! دندان مصنوعي دارد يا مثلا فرتوت است؟! به طور مثال عاطفه رضوي و نسرين نکيسا 47 سال سن دارند و صورتشان نه پير شده است نه چروکي دارد. حال اگر شخصيت کيميا 70 ساله بود، اين انتقادات وارد بود، اما 47 سال سني نيست که بخواهد پوست صورت او آويزان يا چين و چروک هاي بسيار داشته باشد. به نظر من در برخي از موارد انتظارات خيلي بالاست. يک آدم 47 ساله بايد يک پختگي داشته باشد و اتفاقا در اين سريال ما هم سعي کرده ام در بازي نوع صدا، پوشش و گريم، متفاوت تر با کيمياي جوان عمل کنيم. تمام خطوط صورت من به شدت تيره شدند و حتي غبغب و افتادگي پلک من توسط گريم تشديد شده است. لباس هاي گشادتر و سنگين تري به من پوشانده شد تا بالا رفتن سن به وسيله اين ابزار باور پذيرتر به نظر برسد. عينک هم يکي از وسايلي است که به بالا رفتن سن کمک مي کند. البته ما در خيلي از پلان ها، تصوير بدون عينک کيميا را خواهيم ديد. به نظر من تصوري که عده‌اي از يک زن 47 ساله دارند، در حد يک زن 80 ساله است! به هر حال من فکر مي کنم برخي از مواقع، قضاوت ها کمي نا عادلانه و بر اساس پيش فرض هاست. »

شريفي نيا در پايان مي‌گويد: « ناديده گرفتن زحمات ديگران از هر زاويه و منظري به نظر من بي انصافي است! در مورد حرف هاي آقاي اسکندري هم خداوند ناظر و آگاه است و قطعا قاضي بهتري است.»




منبع : icinema.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)