آخرین اخبار

مراقب اين اشتباهات در اوايل کار جديدتان باشيد کار و زندگي

مراقب اين اشتباهات در اوايل کار جديدتان باشيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

تصور کنيد در يکي از دانشگاه هاي خوب، در رشته اي که بازار کار مناسبي دارد تحصيل کرده ايد. پس از صرف زمان قابل توجهي در مصاحبه شرکت هاي مختلف براي اولين بار استخدام مي شويد. کار شروع مي شود. محيط آنجا چگونه است؟ مطمئنا مانند خانه نيست. آيا مانند دانشگاه است؟ انتظار رو به رو شدن با چه شرايطي را داريد؟ اولين برخورد با مدير و همکارانتان چگونه خواهدبود و چگونه رفتار مي کنيد؟
براي داشتن شرايط شغلي مناسب، خوب است نحوه تعامل با افرادي را که در سِمَت هاي مختلفي در محيط کارتان هستند، ياد بگيريد. عموما افرادي که تازه استخدام مي شوند، دچار خطاهاي رفتاري مي شوند که همان موقع تصوير نامطلوبي از محيط کار در ذهنشان ايجاد مي شود يا آن که از خود آن ها تصوير نامطلوبي شکل مي گيرد. در اين متن تلاش مي کنيم به نکاتي اشاره کنيم که با رعايت آن ها از تنش هايي جلوگيري مي شود که ممکن است به دليل بي تجربگي در اولين برخوردهاي کاري، تصوير نامناسبي از کارمندان ايجاد کند. چه بسا ممکن است پس از مدتي با تجربه کردن و آزمودن، قادر به حل مشکلات به وجود آمده در اثر اين اشتباه ها باشيم يا آن که تا ساليان سال اثرات نامطلوب ناشي از اين اشتباه ها را همراه خود داشته باشيم.

اشتباهاتي که ممکن است در اولين شغل خود انجام دهيم دير رسيدن به محل کار در هفته اول اشتباهي بزرگ است

تمام تلاش خود را براي نماندن در ترافيک، ايستگاه هاي مترو، آسانسورها و... به کار گيريد. با دير رفتن خود را فردي بي فکر و بي برنامه نشان مي دهيد. ديررفتن به محل کار نشان از ويژگي هاي غيرحرفه اي کاري تان دارد که در روز اول آن را نشان داده ايد. داشتن نظم و انضباط يکي از مهم ترين ويژگي هاي فرد موفق در شغلش است.

يکي از نکات مهم ديگر، درک حد و مرزتان در محل کار است

تفاوت «دوست بودن» و «رفتار دوستانه داشتن» را درک کنيد. آرام پيش برويد. مرزهاي بين زندگي شخصي و زندگي حرفه اي تان را مشخص کنيد. درباره مطرح کردن اطلاعات شخصي تان با همکاران بسيار محتاط باشيد. از روابط عاطفي خود در محيط کار سخن نگوييد.

تلاش کنيد براي صحبت کردن بيشتر روي موضوعات کاري تمرکز کنيد

مراقب دوستي هايي که با همکارانتان بيرون از محيط کاري برقرار مي کنيد باشيد، زيرا در صورت رخ دادن اين ارتباط، احتمالا کنترل اوضاع از دستتان خارج خواهد شد.

وارد جمع غيبت گويي و شايعه پراکني نشويد

به نظر مي آيد بهترين زمان براي برقراري رفتار دوستانه با همکارانتان، زمان ناهار يا زمان هايي مشابه اين است؛ اما مراقب باشيد که وارد جمع غيبت گويي و شايعه پراکني نشويد؛ زيرا با آن که راه خوبي براي نزديک شدن به همکاران است، باعث دلخوري فردي از همکاران سازمان و خراب شدن وجهه تان خواهد شد. هيچ کس انتظار ندارد در روز اول مه چيز را بدانيد. اگر چيزي برايتان واضح نيست، احتمالا همکارانتان ترجيح مي دهند به جاي اين که امور را حد بزنيد، از آن ها سوال کنيد. آنها خوشحال مي شوند تجربياتشان را در اختيارتان قرار دهند.

يکي از مهمترين رفتارهايي که بايد بدانيد نحوه پرسيد درباره چيزهايي است که نمي دانيد

نشان دادن اين که هر چيزي را مي دانيد خوشايند نيست. در آغاز مي توانيد از مديرتان بپرسيد که چگونه بايد کارتان را انجام دهيد و او چه انتظاراتي از شما دارد. هيچ فردي در محل کار دوست ندارد يک فرد تازه وارد به او بگويد که چگونه کارش را انجام دهد. در صورت انجام اين کار انتظار رنجش کارمندان با سابقه بيشتر را داشته باشيد، مگر آن که توصيه تان، توصيه منحصر به فردي باشد.

چنانچه شرکت يا سازمان، توري برگزار کرد در آن شرکت کنيد

اين موقعيت، زمان مناسبي براي معرفي خودتان و برقراري ارتباط است. تمام مدت نشستن پشت ميزتان اجازه تعامل با همکارانتان را نمي هد و فرصت ارزنده اي را از دست مي دهيد.

يکي از مهم ترين ويژگي هاي افراد موفق شبکه سازي و حفظ روابط کاري است

اين مولفه براي سازمان ها نيز موثر است. هر اندازه افرادي که در يک سازمان مشغول به کار هستند با يکديگر ارتباط بهتري برقرار کنند، کارهاي تيمي تعريف شده در سازمان بهتر انجام خواهد شد.

به مدت زماني که در محل کار با موبايلتان صحبت مي کنيد توجه کنيد

زمان مکالمات تلفني شخصي در محل کار را کوتاه کنيد. هرگز موبايلتان را در جلسات با خود نبريد، مگر اين که منتظر تماس تلفني کاري باشيد.

وانمود کردن به اين که هيچ چيزي را متوجه نمي شويد، کار اشتباهي است

برخي افراد وقتي که تازه در سازماني مشغول به کار مي شوند، گمان مي کنند اگر نشان دهند که متوجه همه موضوعات توضيح داده شده هستند، مجبورند همه آن کارها را خودشان انجام دهند؛ در نتيجه بار کاري شان افزايش مي يابد. وانمود کردن به اين که هيچ چيزي را متوجه نمي شويد، کار اشتباهي است. اين رفتار درستي نيست. اگر متوجه امور مي شويد، آن را نشان دهيد. در اين حالت رييستان متوجه مزيت ها و مهارت هاي شما خواهدشد.

مديرتان، معلم يا يکي از والدين تان نيست

ممکن است او به رشد شخصيتي تان توجهي نداشته باشد؛ بنابراين بايد ياد بگيريد خود را با محيط کاري منطبق کنيد. در هر سازماني قوانين و محدوديت هاي مخصوص به آن سازمان وجود دارد. اين موضوع درباره نوع پوشش ظاهري در محيط کار داراي اهميت است. متناسب با شغلي که داريد و سازماني که در آن مشغول به کار هستيد، لباس بپوشيد.


منبع : livings.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟