فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!
کار و زندگي
بزرگنمايي:
چه خبر - بهترين روش براي پس انداز کردن
پاي صحبت همه کارمندان که مينشينيم دم از قسط و نداري و وام و مسائلي از اين قبيل ميزنند. بيشتر آنها هم معتقدند حقوقشان به نيمه ماه نميرسد و پساندازي ندارند. اين جملات بسيار به گوش ميرسد و به نوعي براي همه آشناست. بيشتر آنها متفقالقول ميگويند که با اين دخل و خرج اصلا نميتوانيم به فکر پسانداز باشيم، اما براي اين موضوع راهحلي براي شما داريم. شايد باورش سخت باشد که افراد پولدار و غيرپولدار در يک ويژگي تفاوت دارند و آن هم در نوع پسانداز است.
جالب است بدانيد افراد پولدار زماني که حقوق خود را دريافت ميکنند ابتدا پسانداز خود را کنار ميگذارند و مابقي پول خود را براي کارهاي مختلف اختصاص ميدهند، اما افرادي که وضعيت متوسط يا پاييني در اقتصاد دارند ابتدا هزينههاي خود را انجام ميدهند و اگر مبلغي باقي ماند آن را پسانداز ميکنند.
به بيان بهتر ميتوان گفت که هزينه دست خانوارهاست و اگر قصد پسانداز داشته باشيد حتما ميتوانيد آن را انجام دهيد. در اين مثال ساده افراد پولدار پسانداز را کنار گذاشته و هزينههاي خود را براساس مبلغ باقيمانده تعيين ميکنند که اين موضوع يکي از رموز موفقيت در زندگي است. سعي کنيم مقداري پسانداز کنيم که قدري فشار مالي به ما بيايد، البته نه آنقدر که زير اين فشار خم بشويم. اينکه بگوييم فقط مازاد درآمد را پسانداز کنيم درست نيست. بايد قدري فشار را تحمل کنيم و بتدريج اين فشار را بيشتر کنيم.
در کشور ما بسياري از جوانان در زمانهايي با اينکه درآمد خوبي دارند پسانداز مناسبي ندارند، اما زماني که مسئوليت تشکيل خانواده را ميپذيرند پسانداز و اندوخته آنها چند برابر ميشود. براي اينکه بتوانيد زندگي راحتي داشته باشيد حتما در ابتداي هر ماه هزينههاي خود را بررسي و روي کاغذ بنويسيد. به نوعي بايد براي خود يک حسابدار خبره باشيد و ترازنامه مالي شما بايد در پايان ماه تطابق کامل داشته باشد.
حتما نام جدول روزنامه حسابداري را شنيدهايد. براي اينکه هزينههايتان مشخص شود يک دفتر روزنامه تهيه کنيد و هر هزينهاي را که انجام ميدهيد آن را به دفتر مربوطه منتقل کنيد تا بهراحتي ميزان هزينه به دست بيايد، البته اين کار با وجود تلفنهاي همراه هوشمند و برخي نرمافزارها و اپليکيشنها خيلي راحتتر هم شده است که ما در اين صفحه و در هفتههاي آينده برخي از آنها را به شما معرفي خواهيم کرد.
خلاصه کلام اين است: زماني که بدانيد چقدر هزينه ميکنيد قطعا برنامهريزي شما براي انجام کارهاي ديگر دقيقتر خواهد بود و دست بازتري در اين زمينه داريد.
منبع : چهارديواري جام جم
-
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۳:۴۶:۳۳ AM
-
۸۵۲ بازدید
-
-
چه خبر