آخرین اخبار

مشتري تان را با اينگونه تبليغ کردن ميخکوب کنيد! کار و زندگي

مشتري تان را با اينگونه تبليغ کردن ميخکوب کنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 7 اصل تبليغات براي ميخکوب کردن مشتريان

مشتريان هرروز با هزاران پيام بازاريابي، علاوه بر پيام شما، بمباران مي‌شوند. اين تراکم بالاي پيام‌هاي ارسالي در حيطه‌ي بازاريابي باعث مي‌شود که اغلب تلاش‌ها براي برقراري ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبليغات هيچ توجهي نشود.

از مردم بخواهيد 5 مورد از آگهي‌هايي را که شب پيش از تلويزيون ديده‌اند، به يادآورند (اگر تلويزيون تماشا کرده باشند، حتماً تبليغات زيادي ديده‌اند). به واکنش‌هايشان دقت کنيد. وقتي با درماندگي سعي مي‌کنند به يادآورند که چه چيزهايي بايد ديده باشند، نگاهي سردرگم بر چهره‌شان نقش مي‌بندد.
کمي بعد احتمالاً مي‌گويند: «بله… آن آگهي بامزه که مرده…» و به همين شکل چندين آگهي را به‌ خاطر مي‌آورند. البته اگر مجموعه آگهي‌هاي ديشب جالب بوده باشد؛ و از ميان اين‌ها شايد نام يک يا دو محصول تبليغ‌شده را نيز به ياد داشته باشند؛ اما به‌ندرت تمام نام‌ها را به ياد دارند.

اگر همين‌طور ادامه بدهيد و اين بار درباره‌ي تبليغات چاپي سؤال کنيد، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، يا نامه‌هاي الکترونيکي، بسيار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالي بماند. خيلي‌ها حتي يک آگهي تبليغاتي در مجله‌اي که ديروز خوانده‌اند را به ياد نمي‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گويي ترغيب کنيد. اگر در مورد تبليغات راديو هم بپرسيد، با همين مشکل مواجه مي‌شويد.
اين فعاليت ساده اهميت قدرت متوقف کردن را آشکار مي‌کند. تبليغات شما بايد بيشتر از تبليغات ديگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زيرا حتماً مي‌خواهيد افراد بسيار زيادي به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه‌دارند!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلي نوريس، کسي که زمان زيادي را به تعليم کارکنان «يونگ و روبيکام» براي تهيه‌ تبليغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل مي‌توانيد يک آگهي تبليغي يا هر ارتباط بازاريابي را به يک متوقف‌ساز واقعي تبديل کند. من اين هفت اصل را بر اساس تجربه‌ي خودم تعديل کرده‌ام و به فهرست زير رسيده‌ام:

1 - تبليغ بايد درون‌مايه‌اي ذاتي داشته باشد تا هرکسي را به‌سوي خود بکشد

همچنين بايد افراد زيادي خارج از حيطه‌ مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبليغي را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم مي‌شود که در ساخت اين تبليغ از اصل قوي پيروي شده است.

2 - تبليغ بايد مخاطبان را به مشارکت و همکاري وادارد

همچنين بايد مردم را به انجام دادن فعاليتي بکشاند، چه آن فعاليت گرفتن يک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، يا قهقهه زدن و يا صرفاً به فکر چيزي افتادن. يک آگهي، باقدرت متوقف‌سازي، هرگز اجازه نمي‌دهد مخاطب نقش منفعلي داشته باشد.

3 - تبليغ بايد واکنشي احساسي برانگيزد

اين اصل بايد حتماً لحاظ شود، حتي اگر جذابيت شما از نوع عقلاني باشد. تبليغ هميشه بايد داراي نيازهاي بنيادي آدمي باشد و احساسات افراد را برانگيزد.

4 - تبليغ بايد کنجکاوي را تحريک کند

مخاطبان بايد طالب شوند که بيشتر بدانند. اين ميل آن‌ها را متوقف مي‌کند و به بررسي تبليغ وا‌مي‌دارد و باعث مي‌شود به دنبال اطلاعات بيشتري باشند.

5 - تبليغ بايد مخاطبان را شگفت‌زده کند

عنواني تکان‌دهنده، تصويري غيرمنتظره، ترفندي غيرعادي در افتتاحيه‌ي عرضه‌ي محصولات يا داشتن ويتريني عجيب در فروشگاه همه اين قدرت را دارند که مردم را بر جاي خود ميخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

6 - تبليغ بايد اطلاعات بديهي را منتقل کند

به شکلي هرظتنم ريغ ( نکته: سعي کنيد اين کلمه‌ي عجيب را برعکس بخوانيد). پيچشي خلاقانه يا راهي جديد براي بيان يا ديدن يک‌چيز باعث مي‌شود که مسئله‌اي بديهي به امري غيرمنتظره تبديل شود. اطلاعات بديهي يعني اينکه مارک محصول شما چيست؟ چگونه و براي چه کساني مفيد است؟ اما اگر اين کار را به شکلي بديهي انجام دهيد ارتباطي برقرار نمي‌شود و توجه کسي را جلب نمي‌کند و مخاطبان تبليغ شما را ناديده مي‌گيرند.

7 - گاهي لازم است تبليغ از قواعد و شخصيت محصولتان و مقوله‌اي که در آن مي‌گنجد فراتر رود

محصول بايد برجسته باشد. توجه مردم به اموري جلب مي‌شود که خارج از الگوهاي رايج باشد (و در بازاريابي هم بي‌شک الگوهايي وجود دارد). پس يک راه اين است که تبليغي درست کنيد که بسيار متمايز از آن چيزي باشد که مشتريان درباره‌ي مقوله‌ي محصول شما انتظار دارند.
براي مثال اگر شما براي خدمات نظافت ادارات بازاريابي مي‌کنيد، حتماً تبليغات صفحات زرد را بخريد و آگهي‌هايي تهيه کنيد و فهرست قيمت خود و نظر مثبت و رضايت‌آميز مراجعه‌تان را در آن بگنجانيد. براي تکميل اين تلاش‌هاي معمول بازاريابي، با پست براي مشتريان احتمالي‌تان اسفنجي بفرستيد که يک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف ديگر آن اين پيام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقديد که بدون کمک ما بايد نظافت کنيد، اين اسفنج به دردتان مي‌خورد.
براي تبليغي که داستان داشته باشد و اين داستان باعث شگفتي افراد شود، از الگوهاي مرسوم تجاوز کند و مسايل بديهي را به شکلي غيرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقيت نياز داريد. اين راز موفقيت شماست و فقط به اتکاي خلاقيت است که قدرت متوقف کردن پيدا مي‌کنيد.



منبع : مدير سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟