4 کلک فروشگاه ها براي خريد کردن بيشتر مشتريان
کار و زندگي
بزرگنمايي:
چه خبر -
فروشگاه هاي بزرگ و سوپرمارکت ها اساسا به خاطر زرق و برقي که دارند و تنوع محصولات براي مشتريان و خريداران وسوسه اي بزرگ به شمار مي آيند.اين روزها استقبال از فروشگاه هاي بزرگ که از شير مرغ تا جان آدميزاد در آنها پيدا مي شود، به شدت رو به گسترش است و مردم ترجيح مي دهند به جاي اينکه براي تهيه اقلام مورد نياز خود به مغازه هاي مختلف و بعضا دور از هم بروند، همه آنها را از يک جا تهيه کنند.
اما با وجود اينکه اين فروشگاه ها به آرامش خريداران در خريد و البته صرفه جويي در وقت کمک مي کنند، ضررهايي هم دارند که يکي از آنها خرج کردن بيش از اندازه پول است.صاحبان چنين فروشگاه هايي از اين فرصت استفاده مي کنند و با ترفندهايي خريداران را مجبور به خرج کردن پول بيشتر مي کنند:
1 - تشويق به استفاده از چرخ دستيچرخ دستي وسيله اي است که به وفور در فروشگاه هاي بزرگ يافت مي شود و به راحتي هم قابل دسترسي است. اندازه اين چرخ دستي ها طوري است که انگار هرچه در آنها مي ريزيد، پر نمي شوند! و از طرفي هم در بسياري از فروشگاه هاي بزرگ خود فروشندگان، مشتري ها را به استفاده از اين چرخ دستي ها تشويق مي کنند.از چرخ دستي استفاده کردن خيلي خوب است و کمک بزرگي براي خريدار محسوب مي شود، به شرطي که خود را ملزم به پر کردن آن نکنيد و صرفا هرچه نياز داريد، درون آن بگذاريد.
2 - ميوه ها و سبزي هاي آمادهزندگي ماشيني، کمبود وقت، شاغل بودن خانم ها و دلايلي از اين دست باعث مي شود تا خيلي ها از ديدن ميوه هايي که به زيبايي به قطعات مساوي تقسيم شده اند و سبزي هايي که شسته و تميز بسته بندي شده اند، چشم هر بيننده اي را بنوازد و خيلي ها را وسوسه به خريدنشان کند.همان ميوه ها و سبزي ها را مي توان با قيمت پايين تر از ميوه فروشي ها و حتي پايين تر از آن از ميادين ميوه و تره بار خريد، تنها به شرط اينکه اراده اي براي شستن آنها وجود داشته باشد!
3 - کالاهاي نزديک به صندوق پرداختصندوق هاي پرداخت درفروشگاه هاي بزرگ معمولا شلوغ هستند و اغلب خريدارن مجبور مي شوند براي پرداخت هزينه خريدهاي خود در صف بايستند. صاحبان فروشگاه هاي بزرگ هم مسلما از چنين فرصتي نمي گذرند و با چيدن انواع و اقسام کالاهاي ريز و به ظاهر ارزان قيمت در کنار کانترهاي پرداخت، مشتريان را وسوسه به خريد کردن مي کنند.
4 - عوض کردن جاي کالاهاي مختلفدر بعضي از فروشگاه ها سياست به شکلي است که هر چند وقت يک بار جاي کالاهاي مختلف با هم عوض مي شود. به اين ترتيب مشتريان ثابت براي پيدا کردن کالاي مورد نظر خود مجبورند کمي بگردنند و همين گشت و گذار باعث مي شود که ساير کالاها را هم ببينند و خيلي ها حتي اگر نياز هم نداشته باشند، مي خرند!اما در کل از قديم گفته اند شنونده بايد عاقل باشد.
منبع : banki.ir
مطالب پيشنهادي :
يک تجارت موفق با 9 نکته
با اين 10 نکته، شغل مورد نظرتان را بيابيد
با شرکت وال مارت ( Wal Mart ) آشنا شويد
با 10 فروشگاه برتر دنيا آشنا شويد
با مفهوم لوگوي خودروهاي معروف آشنا شويد !
-
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۲۹ AM
-
۵۷۰ بازدید
-
-
چه خبر