بزرگنمايي:
چه خبر - چگونه در اينستاگرام تجارت کنيم ؟
امروزه شبکه هاي اجتماعي و گسترش فضاهاي مجازي امکانات متنوعي را در اختيار کاربران خود قرار داده که يکي از مهم ترين آنها تجارت و کسب و کارهاي آنلايني است. در اين مقاله به تجارت و معرفي کسب و کار از طريق اينستاگرام پرداخته ايم. اين توضيحات شايد بتواند به شما در بهتر ديده شدن کسب و کارتان کمک زيادي کند.
وارد فضاي شخصي افراد شويد
روزهاي آغازين ورود به فضاي اينستاگرام ممکن است برايتان بسيار هيجان انگيز باشد. شما به راحتي بدون هيچ هزينه اي با افراد مختلف در ارتباط هستيد و به تبليغ محصول و کسب و کار خود مي پردازيد. هرازگاهي پستي جديد مي گذاريد، پست ديگران را لايک مي کنيد و از اين طريق سعي مي کنيد خود و نوع کسب و کارتان را آرام آرام در ذهن هواداران خود بگذاريد.
ممکن است در اين بين افرادي هم سراغ شما بيايند و در مورد کسب و کارتان سوالاتي بپرسند يا در مورد محصولي که داريد کنجکاوي کنند. اما آن طوري که تصور مي کرديد به نتيجه نمي رسيد. پيشنهاد ما به شما اين است که وارد فضاي خصوصي اشخاص شويد.
اگر شماره تماس شرکت و موسسه اي خاص در صفحه اينستاگرام وجود دارد با آنها مستقيما وارد بحث شويد. مي توانيد به صورت مستقيم که در اينستاگرام آن را با گزينه «direct» مي شناسيد، پيام خود را به گوش افراد برسانيد و در مورد کسب و کار خود و مزاياي آن توضيحاتي ارائه دهيد. از طريق ايميل نيز مي توانيد اين ارتباط را با آنها داشته باشيد. افراد مختلف همانند شما ممکن است صدها و هزاران نفر را به عنوان هوادار داشته باشند و گاهي فرصت رصدکردن تمامي پست ها نباشد، اما وقتي مستقيم و شخصي وارد عمل مي شويد بيشتر از ديگران ديده خواهيدشد. امتحان کنيد.
هشتگ يادتان نرود
يکي از تنظيمات خيلي خوب و پرکاربرد در اينستاگرام استفاده از هشتگ است. به وسيله هشتگ مي توانند به صفحه شما راه پيدا کنند. براي مثال اگر شما در زمينه مکمل هاي ورزشي فعاليت مي کنيد مي توانيد کلمه مکمل ورزشي را هشتگ کنيد. با اين کار محتواي صفحه شما با جستجوي کلمه مکمل ورزشي که در پست شما وجود دارد، قابل دسترس افراد ديگر خواهدبود. دقت کنيد تعداد کلمات هشتگ بايد بين 1 تا 5 باشد.
معجزه تصاوير
اولين چيزي که مي تواند روي بازديدکنندگان صفحه شخصي شما تاثيربگذارد، عکس هايي است که با توجه به محتواي مثبتي که به اشتراک مي گذاريد، آنها را انتخاب مي کنيد. سعي کنيد از عکس هاي جذاب و مرتبط با حوزه فعاليتتان استفاده کنيد. اگر مدير يک مجموعه هستيد در بعضي از پست هايتان از تصاوير کارمندان خود نيز استفاده کنيد و آنها را هنگام فعاليت نشان دهيد.
با اين کار پويايي مجموعه شما بيشتر در معرض ديد بازديدکنندگان صفحه شما قرار خواهدگرفت. مطمئن شويد عکس هايي که به اشتراک مي گذاريد مرتبطي با همان محصول يا خدماتي باشد که آن را تبليغ مي کنيد تا کارايي بيشتري در جذب مشتري داشته باشد.
فعال باشيد
تنها به روز کردن صفحه شخصي تان فکر نکنيد. اگر قصد داريد روي هواداران خود تاثير بگذاريد شما هم خود را ملزم به بازديد از صفحات آنها کنيد. در گفت و گوها و بحث هايي که هواداران شما به اشتراک مي گذارند شرکت کنيد و تنها بازديدکننده نباشيد. يک ارتباط يک طرفه و منفعل به هيچ وجه نمي تواند در رشد کسب و کار شما و همچنين معرفي خدمات و محصولاتتان نقشي داشته باشد.
منبع : هفته نامه زندگي مثبت