بزرگنمايي:
چه خبر - 20 نکته کليدي براي داشتن محيط کاري مثبت و بدون استرس
اشتباه نکنيد، اينجا حرفي از تملق از آقا يا خانم رئيس و يا بدگويي از ديگران نيست. اين اعمال منفي در دراز مدت برعکس عمل کرده و باعث مي شوند در ميان همکاران به فردي منفور تبديل شويد. چه رئيس هستيد و چه کارمند، با رعايت اين نکات، علاوه بر اينکه موقعيت فعلي خود را به يک موقعيت تثبيت شده تبديل کرده ايد، فردي موثر، با لياقت و دوست داشتني شناخته مي شويد.
خوش قول باشيد و سر وقت در جلسات حاضر شويد
خوش قولي در محيط کار، از شما براي همکارانتان فردي دقيق و قابل اعتماد مي سازد.
برنامه هايتان را زودتر از موعد زمان بندي کنيد
براي اينکه کارهايتان به تعويق و تاخير نيفتند، قبلاً آنها را در برنامه ماهانه، هفتگي و يا روزانه خود ثبت کنيد.
سعي کنيد کارهايتان را بدون ايراد انجام دهيد
البته اين مورد به تمرين بسيار نياز دارد. اما کم کردن خطاها و ايرادات کار نهايي شما، بر تاثيرگذاري تان روي ساير افراد بسيار موثر است.
سعي کنيد پاسخ ايميل هاي کاري را حتماً تا انتهاي روز کاري بدهيد
اگر پاسخ يک ايميل به مورد ثالثي وابسته است، مساله را به فردي که منتظر جواب شماست، اطلاع دهيد. باور نمي کنيد که افراد تا چه حد از پاسخ سريع و بدون وقفه شما خوشحال مي شوند.
با همکاران و حتي ارباب و رجوع تعامل داشته باشيد
پيگير امور باشيد.
سعي کنيد مشکلات را بدون پيدا کردن راه حل مطرح نکنيد
مشکلات را به شکلي قابل حل با رئيس و يا همکاران خود مطرح کنيد.
هرگز در محيط کارتان دروغ نگوييد
افراد، اشتباهاتي را که صادقانه با آنها مطرح شود، مي بخشند؛ اما دروغگويي هرگز فراموش نمي شود.
موقعيت هاي خوب و مثبت را در نخستين فرصت مناسب و با احترام، به همکاران خود تبريک بگوييد
اين بهترين راه براي مقابله با احساس حسادت و يا غبطه، در موقعيت هاي مشابه براي شماست.
مهربان باشيد
در موقعيت هاي بد و به هنگام بروز اتفاقات ناخوشايند براي همکارانتان، ناراحتي و تاسف خود را با صداقت ابراز کنيد.
بيش از اينکه اخم کنيد، سعي کنيد با لبخند ديده شويد
حتماً در خصوص فوايد بالقوه لبخند زدن شنيده ايد. لبخند حس مثبتي از شما به ساير افراد القا مي کند.
مراقب باشيد کسي را نرنجانيد
هرگز کسي را مورد تمسخر قرار ندهيد؛ خصوصاً در حضور ساير همکاران تان.
اگر وظيفه اي به عهده شما گذاشته شد و يا داوطلب انجام کاري شديد، سعي کنيد حتماً آن را به انجام برسانيد
در اين صورت هرگز بخاطر بي مبالاتي تان، مجبور به عذرخواهي نمي شويد.
آيا صداي شما پر از ناله است؟
اگر نمي دانيد از دوستانتان سوال کنيد و بخواهيد صادق باشند. اگر چنين بود، سعي کنيد لحن خود را تغيير دهيد.
صداي شما خشن است؟
نمي دانيد؟ از دوستانتان بپرسيد و از آنها جوابي صادقانه بخواهيد. اگر پاسخشان مثبت بود، سعي کنيد کمي لطافت در صداي خود ايجاد کنيد.
اگر لب هاي تان را مي جويد، سعي کنيد اين عادت را متوقف کنيد.
آدم ترش رويي هستيد!؟
بهتر است در نحوه برخورد با همکاران خود تجديد نظر کنيد.
ديگران را نصيحت نکنيد
سرزنش و ملامت به مذاق خيلي ها خوش نمي آيد.
سعي کنيد ديگران را به اشتباه نياندازيد
در غير اينصورت در مدتي کوتاه هيچ کس به شما اطمينان نمي کند.
تا جايي که مي توانيد از بهانه آوردن دست بکشيد
بهانه آوردن اين حس را به وجود مي آورد که شما از زير کارها در مي رويد.
اگر به راحتي به گريه مي افتيد، بايد تلاش کنيد کمي قويتر باشيد
با کوچکترين اتهامي شروع به گريه کردن نکنيد. سعي کنيد اوضاع را تحت کنترل در آوريد.
اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : همکار زيرآب زن را اينگونه ادب کنيد
اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بهداشت رواني در محيط کار چه مي دانيد؟!!
اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روحيه تان را در محيط کار اينگونه حفظ کنيد
اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونگي ارتباط در محيط كار
منبع : salemzi.com