بزرگنمايي:
چه خبر - 7 روش افتضاح براي گرفتن عکس از خودروي دست دوم
اين روزها ثبت آگهي فروش خودرو آسان است. کافيست وارد يکي از سايتهاي باما، ديوار يا شيپور شده و پس از نام نويسي، آگهي فروش ماشينتان را ثبت کنيد.
ممکن است توضيحات کاملي از شرايط اتومبيلتان ارائه کرده باشيد و حتي با درج قيمتي رقابتي، قصد فروش فوري داشته باشيد؛ ولي تمامي اينها تا زماني که قدم اول را درست برنداشته باشيد، کمترين اثربخشي را خواهند داشت!
بله، شما فقط چند ثانيه فرصت داريد تا خريدار را به سمت آگهيتان جذب کنيد و آگاه باشيد که تصوير آگهي اولين موردي است که خريدار مشاهده ميکند و همين مورد به ظاهر بياهميت، ملاک کليک خريداران بر روي آگهيتان خواهد شد! چرا ميگويم بياهميت؟ زيرا با مرور تعدادي از آگهيهاي خودرويي به اين نتيجه ميرسيد که فروشنده کمترين زمان را براي تهيهي تصاوير صرف نکرده است.
در ادامه به بررسي هفت روش نامناسب براي تصويربرداري از خودرو ميپردازم، قول ميدهم اگر اين موارد را از تصاويرتان حذف کنيد، اتومبيل خود را در زمان کوتاهتري به فروش برسانيد. با ما همراه باشيد.
اشتباه اول
قصد شما فروش خودرويتان است، نه فروش خودتان، دوستتان، سگتان يا اشياي ديگري که برايتان اهميت دارند! پس اين يکبار را دندان روي جگر بگذاريد و به پشت دوربين نقل مکان کنيد و تنها از ماشين عکس برداري کنيد؛ تک و تنها.
اشتباه دوم
شما که نميخواهيد خودرويتان مثل يک اتوبوس کشيده يا مانند يک ون قد بلند به نظر برسد؟ پس در زمان کاهش سايز تصوير، دقت داشته باشيد نسبت ابعاد به هم نخورد.
اگر از فوتوشاپ استفاده ميکنيد، کافي است constrain aspect ratio انتخاب شده باشد.
اشتباه سوم
تمامي بدنه خودرو را در قاب تصويرتان جا دهيد. مشاهدهي تصوير نصفه و نيمه علاوه بر اينکه حس مطلوبي در بيننده ايجاد نميکند، ممکن است اين تفکر را ايجاد کند که قسمتهاي معيوب و صدمه ديده از تصوير حذف شدهاند. با رعايت نکردن همين تکنيک ساده، اعتماد خريدار را در همان نگاه اول خدشهدار خواهيد کرد.
اشتباه چهارم
هيچ خريداري از روي سقف يا ديوار بر مانيتورش خيره نميشود. پس با هم جهت کردن تصويرتان با سطح زمين به بازديد کنندگان احترام بگذاريد!
اشتباه پنجم
عکسبرداري در شب، جزئيات خودرو را به درستي نشان نميدهد. مگر روز روشن را از شما دريغ کردهاند؟
اشتباه ششم
تا جايي که امکان دارد از بهم ريختگي پسزمينه جلوگيري کنيد. خدا را شکر ماشين قابليت حرکت دارد؛ پس خودرو را به مکاني ببريد که بيشترين توجه به سمت خودرو جلب شود، نه ديوار رنگين کماني يک مهدکودک.
اشتباه هفتم
هنگام عکاسي مراقب لرزش دست باشيد و قبل از فشردن دکمه، حتما فوکوس کنيد تا تصوير تار نشود.
علاوه بر اين از فيلترها استفاده نکنيد. اينجا که مسابقهي عکاسي نيست!
يادتان باشد حالا که نظر خريدار را به صفحهي خود جلب کرديد، با نمايش تصاوير متعددي از زوايا و جزئيات خودرو نمک گيرش کنيد! 🙂 اميدوارم با رعايت اين اصول اتومبيل خود را در کوتاهترين زمان به فروش برسانيد.
منبع: dande6.com