بهترين و بدترين رنگ ها در زمان فروش خودرو
ماشين
بزرگنمايي:
چه خبر - کدام رنگ هاي اتومبيل راحت تر فروش مي روند؟
مطالعهاي که توسط موتور جست و جوي iSeeCars انجام گرفته بيش از 2.1 ميليون مورد فروش خودرو را تحليل کرده و فهميده که رنگ بدنه در زمان فروش خودرو تأثير نسبتاً قابلتوجهي روي بهاي خودرو دارد.
براي مثال، بهاي يک خودرو در سه سال اول بهطور متوسط 33.1 درصد کاهش مييابد و خودروهاي زردرنگ با افت بهاي 27 درصدي بهترين رکورد براي کاهش بها را بر جاي ميگذراند. در مقابل اين خودروهاي طلاييرنگ هستند که با افت بهاي 37.1 درصدي بدترين انتخاب هستند.
مديرعامل iSeeCars ميگويد:خودروهاي زردرنگ عموميت نسبتاً کمي دارند که اين امر باعث افزايش تقاضا شده و ارزش خود را حفظ ميکنند. تحليلهاي ما نشان ميدهد که خودروهاي زردرنگ کمترين ميزان افت قيمت را دارند. موضوع جالب اينکه اين رنگ همچنين در خودروهايي چون شاسيبلند و پيکاپ باعث ميشود افت قيمت کمتري داشته باشند.
بنا به نتايج اين تحقيق، خودروهاي نارنجي و سبزرنگ نيز ارزش خود را بهتر حفظ ميکنند و همانند رنگ زرد، آنها نيز عموميت کمتري دارند. سه رنگ زرد، نارنجي و سبز در مجموع 1.2 درصد جمعيت خودروهايي با سه سال سن را تشکيل ميدهند.
پيش از اينکه نتايج ارائه شده براي عموميت کم خودروهاي رنگي ياد شده را زير سؤال ببريد اين حقيقت را در نظر بگيريد که بدترين رنگها از نظر افت قيمت بژ، بنفش و طلايي بوده و آنها نيز تنها 0.7 درصد خودروهاي سهساله را تشکيل ميدهند.
ديگر موضوع جالب اينکه اگرچه برخي رنگهاي معين باعث حفظ بهتر قيمت خودرو در زمان فروش ميشوند اما اين موضوع به معني فروش سريع آنها در بازار نيست. خودروهاي زرد بهطور متوسط 41.5 روز در بازار باقي ميمانند درحاليکه اين آمار براي خودروهاي نارنجي و سبز به ترتيب 38.1 و 36.2 روز بوده و براي تمامي رنگها بهطور متوسط 36.5 روز اعلام شده است.
منبع: pedal.ir
-
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۲۵:۰۳ AM
-
۶۸۲ بازدید
-
-
چه خبر