آپولو اينتنزا؛ خودرويي که يک هيولاست! صفر تا صد: 2.7 ثانيه! عکس
ماشين
بزرگنمايي:
چه خبر - اينتنزا Emozione خودروي جديد و شگفت انگيز
آپولو از هايپرکار جديد خود با نام اينتنزا Emozione (نام اختصاري IE) در ايتاليا رونمايي کرد. اين خودروي جديد ميخواهد تجربه رانندگياي را ايجاد کند که يادآور روزهاي خوش گذشته باشد.
پيشرانه 12 سيلندر 6.3 ليتري تنفس طبيعي هايپرکار جديد آپولو قدرت 780 اسبي و گشتاور 759 نيوتون متري داشته و ميتواند خودرو را در تنها در 2.7 ثانيه از سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت برساند و اجازه دستيابي به سقف سرعت 333 کيلومتر در ساعت نيز بدهد. به لطف استفاده وسيع از فيبر کربن در بدنه و شاسي، IE تنها 1250 کيلوگرم وزن داشته و تقسيم وزن آن در جلو و عقب به ترتيب 45/55 ميباشد. اين خودرو واقعاً سريع است.
محصول جديد آپولو داراي آئروديناميک پيشرفتهاي ميباشد که از اسپليتر جلو، بالهاي متعدد، کانالهاي موجود در بدنه، وروديهاي روي کاپوت و بال عقب بزرگ تشکيل شده است. اين قطعات باعث ايجاد حداکثر داون فورس 1350 کيلويي ميشوند که در سرعتهاي بالا و عبور از پيچها خودرو را به زمين ميچسباند.
همانگونه که از هايپرکاري مدرن انتظار ميرود، IE داراي شاسي مونوکوک فيبر کربني براي کاهش وزن و افزايش استحکام ميباشد. اين خودرو همچنين از ساب فريمهاي جلو و عقب فيبر کربني براي کاهش هرچه بيشتر وزن بهره برده و کل وزن ساب فريمها به 105 کيلوگرم ميرسد.
براي توقف از ترمزهاي سراميک کربني برمبو بهره برده شده که در جلو داراي 6 پيستون در عقب داراي 4 پيستون ميباشند.
خودروي اينتنزا Emozione
براي چنين خودرويي حتماً سيستم تعليق برگرفته از مسابقات جزو الزامات محسوب ميشود. IE از تنظيمات دوبل جناغي برگرفته از فرمول 1 با معماري بازويي خاص در جلو و عقب بهره برده و همچنين داراي ميلههاي ضد لغزش نيز ميباشد. دامپرهاي قابل تنظيم بيلشتين تکميل کننده سيستم تعليق هستند اما خريداران ميتوانند تنظيمات سفارشي دلخواه خود را نيز دريافت کنند.
براي هماهنگي شرايط رانندگي روزمره مهندسان آپولو سه حالت خيس، اسپورت و پيست را تدارک ديدهاند. سيستم کنترل کشش IE داراي 12 سطح تنظيم بوده بنابراين شما ميتوانيد قبل از تبديل شدن به يک قهرمان واقعي همهچيز را با فشار يک دکمه خاموش کنيد.
تعويض دندهها توسط يک گيربکس 6 سرعته سکونشئال صورت ميگيرد. آپولو ميگويد اين گيربکس ميتواند عملکرد وحشيانهاي داشته باشد اما زماني که پدال را بفشاريد صداي تعويض دنده پنوماتيکي را خواهيد شنيد. به دليل داشتن نسبت دندههاي قابل تغيير، راننده بايد بهصورت دستي دنده 1 را درگير نمايد. روش سنتي آپولو درباره گيربکس قابلتوجه بوده اگرچه که ضروريت چنين گيربکسي محسوب ميشود.
تنها 10 دستگاه از هيولاي جديد آپولو ساخته خواهد شد و هرکدام بهاي حداقل 2.6 ميليون دلاري خواهند داشت. البته با خريد اين خودرو به ويژگيهاي جذابي دست پيدا ميکنيد. مالکان قادر هستند در سري مسابقات آپولو تايم اتک شرکت کنند و در آينده براي خريد محصولات جديد شرکت در اولويت باشند.
Norman Choi مرد همهکاره آپولو ميگويد: ما احساس کرديم تمامي پيشرفتهاي فني و اتوماسيون موجود در هايپرکارهاي امروزي باعث کمرنگ شدن ناب بودن خودروها و محو ارتباط عاطفي بين خودرو و راننده شدهاند. ما ميخواستيم خودرويي بسازيم که فاصله بين راننده و خودرو را پر کند؛ بنابراين آپولو IE را ساختيم.
هيچ بخشي از اين خودرو عادي نيست. صندليها به لولهاي کربني متصل شدهاند تا فضاي بيشتري ايجاد شود و موقعيت رانندگي ثابتي به وجود آيد. در عوض غربيلک فرمان و پدالها قابل تنظيم هستند. صندلي هر خودرو مخصوص مالک خود ساخته خواهد شد.
نشان دهندههاي ديجيتال نيز براي تمرکز راننده روي جادهها طراحي شدهاند و دوربينهاي موجود در داخل آينههاي جانبي نشان دهنده فضاي پشتي خودرو خواهند بود. پانل سيستم تهويه نيز در پوشش سقف بوده و دکمه استارت خودرو نيز اهرمي بزرگ با نوشته INIZIO است.
منبع: pedal.ir
-
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۱۴:۴۷ PM
-
۹۲۹ بازدید
-
-
چه خبر