بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!
ماشين
بزرگنمايي:
چه خبر - سري جديد خودرو هيبريدي BMW
بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلايندهها و گازهاي گلخانهاي و حفظ بيشتر محيط زيست، خودروهاي تمام الکتريکي و پلاگين هيبريدي را به توليد انبوه برسانند.
بنابراين بسياري از شرکتهاي خودروسازي در جهان عزم خود را براي توليد انبوه خودروهاي برقي جزم کرده و از برنامههاي خود بدين منظور رونمايي کردهاند. افزايش روزافزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از اين خودروهاي پاک موجب شده است شرکتهاي خودروسازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و هر يک از برنامههاي خود براي طراحي و توليد خودروهايي بهتر و با توان پيمايش بيشتر رونمايي کنند.
در سال گذشته ميلادي بالاخره خودروهاي الکتريکي و برقي از حالت خودروهاي غير قابل استفادهاي که تنها در نمايشگاههاي علم و فناوري از آنها رونمايي ميشد، خارج شد و توليد انبوه خودروهاي لوکس و قابل استفاده توسط غولهاي خودروسازي آغاز شد. اين توليد انبوه که با استقبال بينظيري از سوي مردم و دولتهاي بسياري روبرو شد، ميتواند نقطه عطفي براي جهشي بزرگ و گامي بلند به سمت خودروهاي پاک و غير آلاينده به شمار بيايد.
بيامو نيز بعنوان يکي از برترين خودروسازان جهان است که در عرصه توليد و طراحي خودروهاي پلاگين هيبريدي فعاليتهاي گستردهاي داشته و حالا نيز تصميم گرفته است سري سوم خودروهاي پلاگين هيبريدي خود را تحتعنوان iPerformance330 را در سال آينده ميلادي به بازارهاي جهاني عرضه کند تا عزم و برنامه هاي خود براي پيوستن به جريان خودروسازان طرفدار محيط زيست و توليدکنندگان خودروهاي پاک را اثبات کند.
اين خودرو در مقايسه با نسل قبلي خود قادر خواهد بود 30 درصد مسافت بيشتري را در حالت استفاده از موتور برقي و الکتريکي خود بپيمايد اين در حاليست که به گفته مقامات بيامو، اين مدل در حالت کاملا برقي و الکتريکي ميتواند 60 کيلومتر را طي کند.
بيامو همچنين مدعي شده است که اين خودرو حتي در حالت غير برقي نيز با انتشار 39 گرم گاز کربندياکسيد در هر کيلومتر، آلودگي بسيار کمتري در مقايسه با ساير خودروهاي مشابه خود دارد. مصرف سوخت پلاگين هيبريدي سري 3 نيز به صورت ترکيبي 1.7 ليتر در هر 100 کيلومتر است.
خودروهاي پلاگين هيبريدي که به اختصار PHEV ناميده ميشوند، در مقايسه با مدلهاي هيبريدي به باتريهاي قدرتمندتري مجهز شدهاند بنابراين مسافت قابل پيمايش آنها نيز در حالت تمام برقي بيشتر است.
همانطور که از نام اينگونه خودروها مشخص است، باتريهاي بکاررفته در آن قابليت شارژ شدن با برق شهري در منزل يا ايستگاههاي شارژ مخصوص اين خودروها را دارند. در صورتي که باتري ظرفيتش رو به اتمام باشد، موتور الکتريکي در کنار پيشرانههاي بنزيني کار خواهد کرد.
منبع: isna.ir
-
شنبه ۱ دي ۱۳۹۷ - ۸:۵۵:۱۵ PM
-
۹۵۴ بازدید
-
-
چه خبر