مصرف سوخت خودرو هاي زيباي چيني؛ قاتلان بنزين
ماشين
بزرگنمايي:
چه خبر - چيني هاي زيبا يا قاتلان بنزين؟!
در يک گزارش آماري و تحليلي تلاش کردهايم ضمن مقايسه 4 مدل از خودروهاي چيني اين مصوبه با نمونههاي متوسط اروپايي، ميزان استاندارد مصرف سوخت را در خودروهاي روز دنيا بررسي کنيم.
چري تيگو 5 / هوندا سيآر-وي
خودروي تيگو 5 شرکت چري که حدود 1سال است جاي خود را در چين به نسل جديد داده از يک موتور 2 ليتري 4 سيلندر با قدرت 139 اسب بخار استفاده ميکند که با عرضه 182 نيوتنمتر گشتاور، به نسبت محصولات روز جهان قدرت پاييني را ارائه مي کند. اين ميزان در يک محصول ژاپني مثل هوندا سيآر-وي جديد که از موتوري 1.5 ليتري، توربو و 4سيلندر سود ميبرد حدود 192 اسب بخار و 260 نيوتنمتر گشتاور است. اين آمار و ارقام در حالي به ثبت رسيده که تيگو 5 در هر صد کيلومتر بيش از 8.8 ليتر بنزين مصرف ميکند اما هوندا سيآر-وي کمتر از 5.5 ليتر سوخت مصرف ميکند.
ليفان 820 / رنو تاليسمان -دياس5 الاس 2017
در حالي که موتور 2400سيسي و حجيم ليفان با قدرت 158 اسب بخار و 219 نيوتنمتر گشتاور در هر صد کيلومتر حدود 10 ليتر بنزين مصرف ميکند، رنو تاليسمان به لطف فناوري تيسياي و يک موتور 1.6ليتري توربو، تا 190 اسب بخار نيرو و 240 نيوتنمتر گشتاور داشته و در هر صد کيلومتر کمتر از 6 ليتر مصرف ميکند .در عين حال مقايسه ميزان کارايي و قدرت موتور توربوي 1600سيسي دياس5 با محصولات روز ليفان نظير 820 گوياي نکات بسياري باشد. موتور اين خودرو با توليد 165 اسببخار نيرو و 220 نيوتنمتر گشتاور، در هر صد کيلومتر تنها 5 ليتر سوخت مصرف ميکند.
چري آريزو 5 / رنو مگان 2017
سدان رنو مگان که قرار است به زودي راهي بازار ايران نيز شود، با داشتن يک موتور 1200 سيسي توربو، از نيرويي معادل 130 اسب بخار و مصرف سوختي در حدود 5.5 ليتر سود ميبرد. جالب است بدانيد که موتور 1.5ليتري شرکت چري که روي مدل آريزو 5نصب شده قدرتي معادل 114 اسب بخار دارد و در حدود 8.7 ليتر نيز بنزين مصرف ميکند که نشان از فاصله فاحش موتورهاي چري با تکنولوژي روز جهان است.
جک اس5 / ميتسوبيشي اياسايکس
کراساوور کوچک شرکت ميتسوبيشي که از موتوري 2ليتري سود ميبرد با داشتن قدرتي 150 اسب بخاري، در هر صد کيلومتر معادل 8ليتر بنزين مصرف ميکند. مدل 1800سيسي جک اس5 اما با توليد قدرتي معادل 140 اسب بخار، در هر صد کيلومتر حدود 9 ليتر سوخت مصرف ميکند. عدم بهرهگيري از دانش روز توليد موتور در کنار استانداردهاي پايين صنعت خودروي چين باعث شده تا محصولات اين کشور بيش از مسائل کارايي و زيست محيطي روي مباحث قدرت و شتاب تاکيد کنند که در درجه دوم اهميت قرار دارند.
منبع: faradeed.ir
-
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱:۴۷:۱۶ PM
-
۵۷۱ بازدید
-
-
چه خبر