آخرین اخبار

قيمت اجاره يک شب خانه‌ مجردي در تهران اجتماعي

قيمت اجاره يک شب خانه‌ مجردي در تهران

  بزرگنمايي:

خانه‌ مجردي در تهران، شبي چند؟خانه‌هايي که بدون هيچ مدرک شناسايي تنها براي چند ساعت اجاره داده مي‌شوند. تعداد بسياري از جوانان ايراني اوقات فراغت خود را در چارچوب‌هاي صحيح و فضاي سالم مي‌گذرانند، تفريحاتي که ريشه در فرهنگ و تاريخ کشورمان دارد در اين ميان عده‌اي سودجو هم از اين فرصت سوء استفاده کرده و برخي از جوانان را با اجاره دادن خانه‌هاي خالي خود به فضاهايي نامتعارف و زمينه هاي بروز خطا مي‌کشانند.
وجود خانه ها و ساختمان هاي خالي از سکنه باعث وسوسه تعدادي از صاحب‌خانه‌ها ميشود تا با مبالغي بالا حتي براي يک شب آن را اجاره دهند. براي اين افراد تفاوتي نمي‌کند که چه کساني وارد خانه مي‌شوند و تنها به پولي مي انديشند که دريافت مي‌کنند.

*خانه‌هاي چند ساعته

اجاره اين خانه‌ها براي قشر خاصي از جامعه که درآمدهاي گزافي را در اختيار دارند مبلغ زيادي محسوب نمي‌شود. برخي از جوانان نيز بدون اطلاع خانواده ساعاتي را سپري مي‌کنند و گمان مي‌کنند اوقات خوشي را در پيش رو دارند غافل از اينکه گاهي صدمات جدي بر روح و روان آنها وارد خواهد شد.

رضا 32 ساله مي‌گويد: وجود اين منازل موجب انحراف جوانان و همچنين برخي مردان متاهل مي‌شود و اين اتفاق به بنيان خانواده آسيب مي‌رساند.

دکتر علي رجبلو، جامعه شناس و استاد دانشگاه نيز مي‌گويد: به دليل اينکه اين مسئله از جانب نهادهاي مسئول کنترل نمي‌شود داراي نتايج ناگواري است همين مساله موجب شده افرادي درصد سوء استفاده برآيند و براي تفريحات ناسالم و غير مجاز به اين مراکز روي بياورند.

*خانه‌اي که مجرد و متاهل نمي‌شناسد

برخي از افراد به اشتباه تصميم مي گيرند ساعاتي را بدون خانواده و خارج از چارچوب عرف و شرع بگذرانند در حاليکه از اين واقعيت غافل هستند که اينگونه گذران اوقات چه آسيب هاي غير قابل جبراني را بر زندگي آينده آنها و اطرافيانشان خواهد گذاشت.

صاحبان اينگونه خانه بدون توجه به اينکه عده‌اي از جوانان براي وقت گذراني بيهوده محلي را از آنها اجاره مي‌کنند تنها به فکر درآمد زايي اين منازل خالي از سکونت مي‌انديشند و گاهي مبالغ نامتعارفي را به آنها پيشنهاد مي‌دهند. البته قيمت اجاره‌ ي اين منازل در نوسان است و با توجه به منطقه ارزان و گران مي‌شود و در ميان آنها آپارتمان‌هاي مبله و مجهز نيز پيدا مي‌شود.

مريم 29 ساله،‌ساکن يکي از مناطق شمالي تهران مي‌گويد: يکي از آشنايان براي برگزاري مراسم جشن شبانه منزلي را با پرداخت مبلغ قابل توجهي تنها براي يک شب اجاره کرده بود و در نهايت با اعتراض شديد همسايه‌ها روبرو شد.

محمد 30 ساله مي‌گويد: به نظر من تنها قشر خاص و اندکي از جامعه مي‌توانند اين خانه‌ها را با مبالغ ميليوني اجاره کنند و يکي از دلايل بودن اين معضل، عدم نظارت خاص از سوي نهادهاي مسئول است شايد جريمه کردن بنگاه هاي املاک‌ و صاحب‌خانه‌هايي که اين اماکن را اجاره مي‌دهند در پيشگيري از اين معضل اجتماعي موثر باشد.

شايان 25 ساله مي‌گويد: فراهم نبودن زير ساخت‌ها و شرايط لازم براي ازدواج آسان و نبود نظارت کافي براي کنترل اين املاک مي‌تواند افزايش اين چنين بزهکاري‌هايي را به دنبال داشته باشد.

براي اينکه تفاوت قيمت منازلي که براي يک شب اجاره داده مي‌شود را با ساير منازل بيابيم کافي است به سراغ مشاورين املاک سطح شهر برويم تا با قيمت‌هاي آن آشنا شويم ؛ قيمت‌هايي که از شبي 600 هزار تومان تا 15 ميليون تومان در نوسان است.

آنچه در قيمت گذاري اين گونه خانه‌ها قابل توجه است تفاوت بالاي مبالغ اجاره از بالاي شهر تا نقاط مرکزي است به طور مثال مي‌توان به يکي از مناطق مرکزي شهر تهران اشاره کرد که با اجاره‌ي ساعتي 170 هزار تومان و در نقاط شمالي با قيمت 15 ميليون تومان اجاره داده مي‌شود.

*خانه‌هايي که جاي خانواده در آن خالي است

وقتي مي‌گوييم خانه، احساس خوشايندي به ما دست مي‌دهد خانه‌اي گرم از محبت و اميد که اعضايش يکديگر را دوست دارند اما گاهي برخي افراد تصورشان اين است که نبايد تمام اوقات خود را با خانواده بگذراند و اين حق را به خود مي‌دهند تا ساعاتي را فارغ از آنها سپري بکنند.

دکتر علي رجبلو جامعه شناس و استاد دانشگاه مي‌افزايد: اين مراکز سبب ترويج بي بند و باري مي‌شود و با توجه به اينکه افراد هدفي را دنبال نمي‌کنند، خوشگذراني زودگذر تنها حاصل اجاره چنين خانه هايي است.

باورها و اعتقادات، بازتابي از ذهنيت فرد نسبت به الگوهاي فرهنگي است، وجود فرهنگي ايراني _ اسلامي که نمايانگر سبک زندگي افراد جامعه است،‌در بسياري از موارد تاثير فراواني را بر جامعه مي‌گذارد از آنجا که ريشه بسياري از معضلات اجتماعي به نوعي به فرهنگ گره خورده است مي‌توان با ترويج، معرفي ،‌فرهنگ سازي نظام مند فرهنگ ايراني- اسلامي از بروز معضلات اجتماعي جلوگيري کرد.

اين در حاليست که اقشار متنوعي از جوانان جامعه ما ، در مسير صحيح زندگي و تخلق به فرهنگ ايراني- اسلامي قرار دارند و با شيوه زندگي مثال زدني خود در حال زمينه سازي براي پيشرفت روز افزون ايران اسلامي هستند. منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد