وقتي سياست هاي صدا وسيما کفر مهدوي کيا را بالا مي آورند !
تلويزيون
بزرگنمايي:
چه خبر - وقتي که برنامه هاي تلويزيون شوي تبليغاتي مي شود!
در روزهاي گذشته حواشي فراواني پيرامون برنامه 2018 که هم زمان با مسابقات جام جهاني روسيه از شبکه سوم سيما روي آنتن مي رود وجود داشته. يکي از اين حواشي ايجاد شده مربوط به اعتراض عادل فردوسي پور به پخش بيش از اندازه تبليغات بود. ويژه برنامه 2018 که هم زمان با اولين بازي تيم ملي کشورمان مقابل مراکش با حضور ساموئل اتوئو داخل استوديوي برنامه پخش مي شد، با حجم بي اندازه و خارج از معمول تبليغات همراه شد.عادل فردوسي پور که بي ترديد براي حضور ساموئل اتوئو، ستاره سابق تيم ملي کامرون و باشگاه هاي بارسلونا و چلسي، هزينه قابل توجهي پرداخته بود، به شدت از ميزان پخش تبليغات ناخوشنود بود و چندين بار از مسئولين پخش شبکه سه درخواست کرد تا با کم کردن حجم تبليغات فرصت بيشتري به برنامه دهند تا مردم بتوانند در جريان حس و حال اتفاقات پس از بازي و هيجان و شادي موجود قرار بگيرند. اصرارهاي فردوسي پور البته چندان تاثيرگذار نبود و در ادامه برنامه همچنان شاهد پخش حوصله سربر پيام هاي بازرگاني بوديم!
اما سياست هاي شبکه سه در خصوص پخش تبليغات همچنان ادامه داشت تا اين که ديشب و پس از پايان نيمه اول ديدار ايران و پرتغال، وقتي که همه منتظر بوديم تا برنامه 2018 را با حضور دو تن از کارشناسان محبوب و پرطرفدار فوتبال ايران (فرهاد مجيدي و مهدي مهدوي کيا) شاهد باشيم، باز هم تبليغات امان مخاطبان را بريد و حوصله ها را سر برد.
پس از اين که تقريبا تمام مدت زمان استراحت بين دو نيمه فوتبال به پخش پيام هاي بازرگاني اختصاص يافت، فردوسي پور خلي سريع از مهمانان برنامه اش خواست تا توضيحاتي در خصوص نيمه اول بازي ارائه دهند و البته افزود فرصت چنداني نداريم، حدودا 4 دقيقه زمان داريم!
صحبتي که واکنش تند مهدي مهدوي کيا را به همراه داشت.
مهدوي کيا با انتقاد شديد از عدم تخصيص زمان کافي براي صحبت کارشناسان در برنامه گفت:
وقتي شما مهمان دعوت مي کنيد بهتر است که زمان کافي هم در اختيار آن ها قرار دهيد، شما 2 مهمان دعوت کرده ايد و مي گوييد 4 دقيقه زمان داريم يعني هر کدام از ما تنها 2 دقيقه فرصت داريم و اين اصلا اتفاق خوشايندي نيست.
مهدوي کيا همچنين افزود:
با اتخاذ همين تصميمات نادرست است که مخاطبان از ديدن برنامه هاي تلويزيون روي گردان مي شوند و استقبال خوبي از برنامه ها صورت نمي گيرد و به بيان ديگر به دليل حجم بيش از اندازه و خارج از حوصله تبليغات، برنامه هاي تلويزيون با اقبال از سوي مخاطبان مواجه نمي شود!
اين که رسانه ملي به دليل مشکلات مالي که سال هاست از آن گله مي کند و البته به روشني مشخص نيست چرا چاره اي براي رفع اين مشکل انديشيده نمي شود، ناگزير از پخش تبليغات در ابعادي وسيع تر از حد معمول است اما باز هم جاي اين پرسش هست که چرا در زماني اين چنين حساس و سرشار از هيجان که مخاطبان نياز به تخليه انرژي و ديدن تصاوير مرتبط با مسابقه را دارند هم چنان به پخش بي رويه تبليغات ادامه مي دهد؟
البته اين انتقاد هم چنين به شخص عادل فردوسي پور که تهيه کننده اين برنامه هست و هم چنين ديگر برنامه سازان برنامه هاي پرمخاطب تلويزيون نيز وارد است، چرا که ايشان نيز با وارد کردن انبوهي از اسپانسرها به برنامه و قرعه کشي ها و جوايز رنگارنگ، برنامه هاي مهيج و پرمخاطب را بيش از پيش به يک شوي تبليغاتي تبديل کرده اند.
نويسنده: فاطمه بوربور
منبع: سيمرغ
-
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ - ۴:۴۴:۰۶ PM
-
۴۶۵ بازدید
-
-
چه خبر