چه خبر - کيا سيد مدل 2019
کيا موتورز در نمايشگاه خودرو ژنو 2018، از آخرين مدل کيا سيد (Kia Ceed) رونمايي خواهد کرد. مدل 2019 که نسل سوم «سيد» محسوب ميشود، با ظاهري جديد و پختهتر از قبل در اروپا طراحي و ساخته شده است.
از سال 2006 (1385) که خط توليد کيا سيد (Kia Ceed) در اسلواکي آغاز به کار کرد، تاکنون بيش از 1٫28 ميليون دستگاه از اين خودرو توليد و راهي بازار مصرف شده است. از اين تعداد، 640هزار دستگاه متعلق به نسل دوم کيا سيد بودند. حال انتظار ميرود که نسل سوم اين خودرو در مقياس بزرگتري توليد شود. قرار است فروش اين خودرو در سهماهه دوم 2018 (فروردين 1397) در اروپا آغاز شود.
کيا سيد جديد در فرانکفورت آلمان و تحت نظارت و مديريت «گرگوري گيام» (Gregory Guillaume) و «پيتر شراير» (Peter Schreyer) طراحي شده است.
ظاهر خودرو کيا سيد
اين خودرو نسبت به نسل پيشين خود، کمي کمارتفاعتر و پهنتر شده و به همين دليل، مقداري حس بلوغ و سنگيني را در حين سبکبالي و پرانرژي بودن به دست آورده است. خطوط صاف و زاويهدار جايگزين گوشههاي خميدهي نسلهاي پيشين شدهاند تا ظاهر آن کمي قاببنديتر شود و مستحکمتر از خودروهاي نسل قبلي خود جلوه کند.
طراحي درون اين خودرو، ارگونوميکتر از نسلهاي قبل است و در ساخت تمام بخشها از موادي با کيفيت بالاتر از قبل استفادهشده است. همچنين فضاي داخلي اين خودرو نسبت به نسل قبل، مخصوصا براي سرنشينان جلو، بازتر شده است.
نسل سوم کيا «سيد» بهطور مشخص براي جادهها و خريداران اروپايي طراحيشده است تا بتوانند در جادههاي اين بخش از جهان، سريعترين و بيشترين ميزان کنترل را بر خودرو داشته باشند. به اين منظور، پايداري خودرو در گردش در تقاطعها و همينطور در سرعتهاي بالا بهبود قابلملاحظهاي پيداکرده است.
نماي داخلي کيا سيد
گزينههاي مختلفي براي تأمين قدرت اين خودرو پيشبيني شده است. نخستين آنها موتور محبوب کيا يعني موتور 1٫0 ليتري «T-GDi» است، موتور بنزينسوز پاشش مستقيم و مجهز به توربوشارژر که 120 اسببخار قدرت توليد ميکند. موتور جديد «T-GDI Kappa» با حجم 1٫4 ليتر، گزينه ديگري است که 140 اسببخار قدرت تأمين ميکند. گزينه سوم، موتور 1٫4 ليتري با پاشش چندنقطهاي است که 100 اسببخار قدرت توليد ميکند. علاوه بر اين، خريداران ميتوانند دو موتور ديزلي «U3» نيز براي اين خودرو انتخاب کنند که 115 و 136 اسببخار قدرت توليد ميکنند.
راننده ميتواند يکي از تنظيمات معمولي يا اسپرت را انتخاب کند. در حالت معمولي (عادي)، مصرف سوخت بهينهتر از حالت ديگر است و کنترل خودرو با آرامش بيشتري انجام ميگيرد. در حالت اسپرت هم موتور براي شتاب گرفتن آماده ميشود و با کاهش سهم سيستمهاي الکترونيکي، صددرصد هدايت خودرو با عکسالعملهاي راننده انجام ميشود.
منبع: khabaronline.ir