چه خبر -
از ويژگي هاي يک کارمند موفق ، داشتن انگيزه است. کارمندان خوب افرادي هستند با انگيزه که همواره براي رسيدن به موفقيت در تلاشند. البته آنها فقط براي موفقيت خود تلاش نميکنند، بلکه به موفقيت و هدف شرکت نيز توجه دارند و موفقيت شرکت را موفقيت خود ميبينند. آنها در تلاشند تا تجارت شرکت را نيز به موفقيت برسانند. يک شرکت با داشتن يک تيم خوب ميتواند به اهداف و موفقيتهايي که در ذهن دارد دست يابد. البته اين موفقيت دست يافتني نيست مگر با تلاش تمامي کارمندان آن شرکت. اگر فردي به عنوان يک کارمند فقط به موفقيت خود اهميت دهد سخت در اشتباه است زيرا موفقيت تمامي کارمندان آن شرکت در گرو موفقيت شرکت است.
ويژگي هاي يک کارمند موفقکارمندان موفق حس همکاري دارند
از ويژگي هاي يک کارمند موفق ميتوان به حس همکاري اشاره نمود. يک کارمند نمونه هميشه سعي در حل مشکلات کاري دارد، هم مشکلات خود، هم مشکلات ساير همکاران و هم مشکلات شرکت. بنابراين اينکه اعضاي يک تيم و شرکت در حل مشکلات به هم کمک ميکنند نشانهاي بر موفق بودن آن شرکت است.
کارمندان موفق تشنه موفقيت هستند
يک کارمندان خوب و موفق هميشه تشنه موفقيت است. يک کارمند موفق و نمونه سعي دارد تا از فرصتهاي کاري به درستي استفاده کند و کار خود را توسعه دهد. بهره گيري از فرصتها براي ارتقا و پيشرفت، از ويژگي هاي يک کارمند موفق است. بهره گيري درست از فرصتهاي کاري بر ميزان تجربيات و مهارتهاي افراد ميافزايد.
کامندان موفق افرادي فعال هستند
يکي ديگر از ويژگي هاي يک کارمند موفق، فعال بودن در انجام کارهاست. کارمندان خوب هميشه برنامه ريزي دقيقي براي انجام کارهاي خود دارند و وظايفشان را به درستي انجام ميدهند.
کارمندان موفق مدام در حال يادگيري هستند
کارمندان موفق و نمونه تشنه علم و يادگيري هستند. اين افراد مدام در حال افزايش ميزان علم و دانش و يادگيري مهارتهاي جديد هستند. اتفاقات متفاوت و فرصتهاي به وجود آمده در سازمان ميتواند براي کارمندان آموزشهايي را به همراه داشته باشد. يادگيري از ويژگي هاي يک کارمند موفق است.
کارمندان موفق داراي انگيزه هستند
کارمندان خوب هميشه آماده انجام کار و فعاليتند و براي انجام کارها نيز انگيزه دارند. اين انگيزه بسيار به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند در کارهايشان بيشتر پيشرفت کنند. کارمندان با انگيزه افرادي موفق هستند زيرا با علاقه کار ميکنند.
کارمندان موفق روابط عمومي خوبي دارند
داشتن روابط عمومي خوب يکي ديگر از ويژگي هاي يک کارمند موفق است. کارمندان موفق هم با ساير کارمندان و هم با مشتريان رابطه خوبي دارند. داشتن روابط عمومي خوب در واقع يکي از مزيتها و يکي از ويژگي هاي يک کارمند موفق است. داشتن روابط عمومي خوب باعث جذب بيشتر مشتري و در نتيجه پيشرفت بيشتر شرکت ميشود.
کارمندان موفق عملکرد خوبي دارند
کارمندان موفق و نمونه هميشه به درستي کار ميکنند و عملکرد خوبي از خود نشان ميدهند. عملکرد و بازخورد خوب يکي ديگر از ويژگي هاي يک کارمند موفق است. کارمندان خوب هميشه سعي بر بهترين شدن دارند و سعي دارند تا کيفيت کار خود را افزايش دهند.
کارمندان موفق مديريت زمان دارند
زمان براي کارمندان موفق حکم طلا را دارد به همين دليل است که آنها بسيار آن تايم هستند. آنها هميشه فعاليتهاي خود را سر وقت انجام ميدهند و مديريت زمان دارند. دقت و توجه به زمان از ديگر ويژگي هاي يک کارمند موفق است.
کارمندان موفق هميشه کارها را اولويتبندي ميکنند. البته در بحث مديريت زمان لازم است تا کارمندان ظرفيتهاي خود را بشناسند در غير اينصورت هرگز نميتوانند زمان را به خوبي مديريت کنند.
کارمندان موفق قدرت پيش بيني و پيش کنشي دارند
منظور از داشتن قدرت پيشکنشي اين است که بهجاي اينکه به رخدادها واکنش نشان دهند، براي در دست گرفتن سررشتهي رخدادها، ابتکارعمل به خرج ميدهند و آمادگي دارند. اين گونه کارمندان براي حل مشکلات پيش آمده تلاش ميکنند، خود را دخيل ميدانند و هر کمکي که از دستشان بر آيد دريغ نميکنند. اين گونه افراد دست دست نميکنند و به موقع اقدام ميکنند.
کارمندان موفق ذهن شفافي دارند
شفافيت ذهن از مهمترين ويژگي هاي يک کارمند موفق است. کارمندان موفق داراي ذهني شفاف هستند و سوالاتي مختلف را در ذهن دارند:
چه مشکلي را بايد رفع کنيم؟
آيا مشکل قابل حل است؟
آيا راه ديگري براي حل آن وجود دارد؟
اين طرح براي شرايط بحراني قابل استفاده است يا عادي؟
آيا اين فرآيند در عمل امکانپذير است؟
کارمنداني که داراي ذهني شفاف هستند با ديدن طرح روي کاغذ متوجه خوب يا بد بودن آن ميشوند اما کارمنداني که ذهن شفافي ندارد پس از اينکه طرح مناسب روي کاغذ شکست خورد، متوجه آن ميشوند. کارمندان موفق تحت تأثير اصطلاحات تخصصي قرار نميگيرند، سؤالهاي درست و راهگشا ميپرسند که به ريشهيابي مسئله کمک کند، حاشيه نميروند و مستقيم به اصل مطلب ميپردازند.
منبع : techrato.com