چه خبر - بررسي فني فورد موستانگ 2018
پيشرانه وي هشت موستانگ 2018 اگرچه هنوز هم به نام کايوت شناخته ميشود، اما اين موضوع دليلي بر عدم تغيير آن نيست. محفظه سيلندر کمي بزرگتر شده و به دليل استفاده از پلاسماي اسپري شده، نياز به استفاده از لاينر(بوش سيلندر) در پيشرانه مرتفع شده است.
اين تغييرات باعث شده تا حجم دقيق پيشرانه از 4.96 به 5.04 ليتر افزايش يابد. استفاده هم زمان از دو نوع سيستم پاشش سوخت مستقيم و غير مستقيم موجب شده تا تعداد انژکتورها به 16 عدد افزايش يابد. محدوده ردلاين دور موتور نيز افزايش 500تايي را تجربه نموده و به 7500rpm رسيده است. ميل لنگ، شاتونها و سرسيلندرها جديد بوده و به مدد استفاده از کارتل روغن کامپوزيتي، مقدار يک کيلوگرم از وزن آن کاسته شده است.
نتايج اين تغييرات بسيار درخشان بوده و با عکس العمل سريع دريچه گاز پس از فشردن پدال، شاهد قدرت پيشبرنده فوقالعاده از جانب کايوت خواهيد بود. همچنين صداي برخاسته از اگزوز 895 دلاري در حالت track، طنيني به زيبايي نواي بهترين ماسل کارهاي دنيا را تقديمتان خواهد نمود. اين اگزوز يکي از واجبترين آپشن هاي قابل سفارش براي اين خودروست. با قراردادن در حالت نرمال، به ندرت صدايي از پيشرانه در طول يک مسافرت طولاني به گوش خواهد رسيد اما در حالت اسپرت يا track، قضيه کاملا برعکس خواهد شد.
به کمک گيربکس ده سرعته جديد، موستانگ خيلي سريع دور برميدارد و به آساني در دورهاي پايين آرام ميگيرد. طبق گفته فورد، استفاده از اين گيربکس موجب رسيدن به سرعت 96km/h از حالت سکون در زمان زير چهار ثانيه ميشود. براي هرچه بيشتر لذت بردن از عملکرد گيربکس، بايستي حالت اسپرت جعبه دنده را انتخاب و يا از پدل شيفتر استفاده نمود. همچنين کساني که تمايل به هزينه کردن مبلغ کمتري دارند، ميتوانند از گيربکس شش سرعته دستي بازطراحي شده، بهره ببرند. در اين سيستم از يک فلايويل دوگانه و دنده برنجيهاي بزرگتر سود برده شده است.
احتمالا شما نسبت به عملکرد نسخه پايه اين خودرو، موستانگ اکوبوست، نظر مساعدي نداريد، اما بايد بدانيد که اينطور نيست. پيشرانه 2.3 ليتري چهار سيلندر خطي توربوشارژ که بلوک آن با فورد فوکوس RS مشترک است، قادر به توليد 310 اسب بخار قدرت و 474 نيوتن-متر گشتاور است که به ترتيب در 5500rpm و 3000rpm حداکثر قدرت و گشتاور را در اختيار راننده خواهد گذاشت. همچنين شتاب 0-96km/h آن نيز زير پنج ثانيه بوده و در نتيجه هرگز از چهار سيلندر بودن خودرويتان شکايتي نخواهيد داشت.
تنها نکته نااميد کننده درباره نسخه اکوبوست، صداي بيروح آن در مقايسه با غرش ساير نسخههاي GT است. علاوه بر مصرف سوخت مناسب نسخه اکوبوست، يکي از بارزترين مزاياي اين مدل، کاهش وزن 73.5 کيلوگرمي آن است که آن را مهياي حرکت در مسيرهاي باريک و مارپيچ ساخته است. اکوبوست مشتاقانه وارد پيچ ميشود و به آساني از آن خارج ميشود. سيستم فرمان با کمال صحت و دقت به انجام وظيفه مشغول است. ديفرانسيل لغزش محدود در خروج از پيچها بسيار موثر بوده و عملکرد کاليپرهاي چهار پيستون ترمز نيز بدون هيچگونه حرف و حديث است.
شايد قابل ستايش ترين آپشن اين خودرو به کمک فنرهاي MagneRide با قيمت 1,695 دلار برميگردد که قابل نصب بر روي خودروهاي مجهز به پکيج پرفورمنس 2,495 دلاري است. گروه BWI از دو سال پيش شروع به تقويت کمک فنرها براي موستانگ 2018 نموده است، زماني کارش با کمک فنرهاي شلبي GT350 به پايان رسيده بود و انصافا کارش را بخوبي انجام داده است.
فورد موستانگ 2018
از نظر طراحي بيروني، بروز رسانيهايي نظير چراغهاي جلويي باريکتر، جلوپنجره بزرگتر، چراغهاي تمام LED و جزييات ظاهري ديگري که به زيباتر شدن آن کمک ميکنند، قابل مشاهده است. ظاهر خودرو عاليست و اگر از بال بزرگ عقب خوشتان نميآيد، ميتوانيد آن را از ليست گزينههاي پکيج پرفورمنس خود حذف کنيد.
در داخل کابين تغييرات چندان چشمگير نيست، آنجا مکان خوبي براي نشستن و لذت بردن است؛ ميتوان از صندليهاي راحت و سيستم اطلاعات سرگرمي سينک3 بهره برد. صندوق عقب فضاي کافي دارد و با خواباندن صندليهاي عقب، اين فضا افزايش خواهد يافت. يکي ديگر از ويژگيهاي کابين، صفحه سرعت شمار ديجيتال 12.4 اينچي است. جذابيت آن در حد کاکپيت مجازي آئودي نيست اما به اندازه کافي دلنشين است و شما ميتوانيد نشانگرها را به دو صورت افقي و يا Jشکل، بازطراحي نماييد و اطلاعاتي مانند سرعت خودرو، دور موتور، دماي مايعات پيشرانه و اطلاعات بيشمار ديگر را از طريق آن دريافت نماييد.
قيمت نسخه پايه اکوبوست معادل 25,585 دلار است و تا 30,600 دلار با نصب تمامي آپشن ها افزايش مييابد. اين در حاليست که ارزش مدل GT در نسخه پايه از 35,095 دلار شروع و به 39,095 دلار در نسخه پريميوم ختم ميشود. البته بسته هاي تجهيزات سفارشي مختلفي موجود هستند که امکان دارد تا قيمت موستانگ را به بيش از 50هزار دلار نيز سوق دهند. همچنين به لطف گيربکس ده سرعته اتوماتيک و آئروديناميک بهتر، موستانگ اکوبوست از مصرف سوخت مناسبي برخوردار است. اين ميزان براي حرکت در شهر برابر 11.2 و در بزرگراه 7.6 ليتر بر صد کيلومتر است. همچنين ميزان مصرف نسخه GT برابر 14.7(شهر) و 9.4(بزرگراه) است.
موستانگ جديد از نظر مصرف سوخت، قدرت موتور، کيفيت سواري و هندلينگ به خوبي ارتقا يافته است و فناوريهاي بيشتري به جهت افزايش رفاه حال سرنشينان، در آن قرار داده شده است. تمامي نشانهها حاکي از اين حقيقت است که موستانگ 2018 از هر جهت يک برنده واقعي است.
منبع: pedal.ir