9 اشتباه بزرگ بازاريابان اينترنتي!!
شنبه 6 آبان 1396 - 8:32:06 PM
چه خبر -

بيش از 2.6 ميليارد نفر درحال حاضر از حداقل يک شبکه‌ي اجتماعي استفاده مي‌کنند و انتظار مي‌رود که تا سال 2021، اين رقم افزايش 15 درصدي داشته و به حدود 3 ميليارد نفر برسد. بازاريابي از طريق شبکه‌هاي اجتماعي يک ابزار قدرتمند براي بازاريابان و صاحبان کسب و کار است که مي‌توانند با استفاده از آن با مخاطبين آنلاين‌شان ارتباط برقرار کنند. اين روزها هم که شبکه‌هاي اجتماعي مختلف اعم از لينکداين، فيسبوک، اينستاگرام و اسنپ چت به افراد آمار مختلف ارائه مي‌دهند.

9 اشتباه مرگباري که بازاريابان اينترنتي مرتکب مي‌شوند!استفاده از تعداد زيادي شبکه‌ي اجتماعي

براي اينکه متخصص شويد نياز به تمرين و تمرکز هست. اين موضوع براي اکثر فعاليت‌هاي مربوط به کسب و کار مخصوصا از طريق شبکه‌هاي اجتماعي صدق مي‌کند. کسب و کارهايي که تيم مارکتينگ کوچکي دارند بايد از بکارگيري تعداد زيادي شبکهٔ اجتماعي خودداري کرده و به جاي آن بيشتر از يکي دو شبکه‌ي پرطرفداري که منطبق با اهداف آنهاست بهره ببرند.
در فيسبوک روزانه حدود 300 ميليون عکس پست مي‌شود. هر 60 ثانيه 510 هزار کامنت و 100 هزار پست ارسال مي‌شود و به خاطر همين بايد تمرکزتان را بر يکي دو شبکه‌ي پرطرفدار بگذاريد تا در اين حجم از مطالب، مطالب شما گم نشود و چم و خم کار دستتان بيايد.

بي‌اعتنايي به فالورهاي وفادار

جنبش‌هاي بزرگ ابتدا توسط فالورهاي وفادار شکل گرفته و تداوم مي‌يابند و لزوما اين يک رهبر پر شور نيست که چنين چيزهايي را ايجاد مي‌کند. فالورهاي پرشور به جذب فالورهاي جديد کمک کرده و به آنها اطمينان مي‌دهند که صفحه‌اي که دنبال مي‌کنند ارزش دنبال کردن را دارد. برندهاي مختلف بايد حواسشان خيلي به اين فالورهاي فعال و وفادار باشد. اگر مي‌بينيد يک سري افراد به طور مداوم در صفحه‌ي شما فعال بوده و پست‌ها را به اشتراک مي‌گذارند، حتما راهي براي تشکر از آنها پيداکنيد؛ حال مي‌تواند تگ کردن آنها، شات کردن آنها يا فرستادن پيام تشکر براي آنها باشد. اين کار باعث مي‌شود هم آنها و هم تعداد افراد بيشتري به حمايت و تبليغ از شما بپردازند.

کپي کردن محتواي ديگر برندها

با اينکه شايد خيلي وسوسه آميز باشد که استراتژي برند ديگري را در شبکه‌هاي اجتماعي کپي کنيد، اما شما واقعا بايد در مقابل چنين وسوسه‌اي مقاومت کنيد.
پلتفرم‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي براي ارائهٔ محتواهاي جديد و غيرمنتظره به کاربران طراحي شده‌اند که همين هم هست که باعث اتصال و برقراري ارتباط بيشتر مخاطبين مي‌شود.
اصول روان شناختي شبکه‌هاي اجتماعي عنوان مي‌کند که کاربران انتظار تنوع را از سوي صفحات مختلف دارند و بنابراين برندهايي که استراتژي مخصوص به خودشان را دارند، فالورهاي بيشتري جذب مي‌کنند و همچنين کاربران براي آنها وجه تمايز قائل مي‌شوند.

ناديده گرفتن ديتا و اطلاعات

بازاريابي مدرن حرفه‌اي مبتني بر داده و اطلاعات است.اين موضوع هم براي بهينه سازي وبسايت و هم براي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي صدق مي‌کند. خيلي مهم است که مديران کسب و کارها، اطلاعات وديتاي شبکه‌هاي اجتماعي‌شان را جمع آوري و آناليزکنند تا ببينند که فالورها به محتوا چطور واکنش نشان مي‌دهند؛ چراکه در غير اين صورت سخت مي‌شود تشخيص داد که چه زماني بايد استراتژي را به منظور گرفتن نتايج بهترتغيير داد.

فهم نادرست مخاطب هدف

بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي و به طور کلي مديران کسب وکار بايد مخاطبان هدف را شناخته و درک کنند. اين درک و شناخت در وهله‌ي اول کمک مي‌کند که مناسب‌ترين شبکهٔ اجتماعي را براي فعاليت انتخاب کرده و همچنين به شما نشان مي‌دهد که چه نوع محتوايي را به چه صورت بايد عرضه کنيد تا بيشتر مورد استقبال و پسند قراربگيرد.

توجه به قدرت ويديو

طبق بررسي‌هاي به عمل آمده، 60٪ از بازارايابان شبکه‌هاي اجتماعي اظهار کرده‌اند که محتواي ويديويي مهم‌ترين شکل محتواي بصري است. دليل اينکه محتواي ويدويي تا اين حد ميان بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي محبوب است اين است که به طور موثر فالورها را درگير خودش مي‌کند.

عملکرد يکسان در دو شبکه‌ي اجتماعي متفاوت

هيچ دو شبکه‌ي اجتماعي‌اي مثل هم نيستند و بروز رفتار يکسان در رويارويي با 2 شبکه‌ي اجتماعي مختلف يک اشتباه محض است. افراد مختلف از پلتفرم‌هاي مختلف استفاده مي‌کنند و انتظار دارند که انواع مختلفي از محتوا را هم بر روي هريک مشاهده کنند. مثلا ديدن آگهي استخدام بر روي اينستاگرام يک چيز عجيب است اما روي لينکداين خيلي هم طبيعي‌ است. بازاريابان بايد به صورت گزيده شبکه‌هاي اجتماعي را انتخاب کرده و تلاش کنند در زمينهٔ هرکدام از آنها خبره شوند تا بتوانند محتواي مناسب هرکدام را ايجاد کنند.

فرض اينکه کارمندان جوان‌تر از شبکه‌هاي اجتماعي بهتر سر در مي‌آورند

درست است که افراد جوان‌تر از شبکه‌هاي اجتماعي بيشتر استفاده مي‌کنند اما اين بدين معنا نيست که بايد وظيفهٔ ساخت و پيشبرد استراتژي شبکه‌هاي اجتماعي‌تان را هم به جوان‌ترين عضو تيم بسپاريد. شبکه‌هاي اجتماعي هم مانند راه‌هاي ديگر است که از طريق آن خودتان راتبليغ کرده و مخاطب جذب مي‌کنيد؛ بايد مشتريان هدف بررسي شوند، داده‌ها آناليز شوند و سرانجام روش مناسب اتخاذ شود و اين وظيفه بايد به مدير شبکه‌هاي اجتماعي سپرده شود نه صرفا به هرکسي که خيلي در شبکه‌هاي اجتماعي گشت‌زني مي‌کند.

ندادن آموزش فروشندگي و جذب مخاطب به تمام کارکنان

هرکارمند شرکت شما توانايي اين را دارد که از طريق شبکه‌هاي اجتماعي با مشتريان در ارتباط باشد. از آنجايي که هرکدام از کارمندان خودشان استفاده‌ي شخصي از شبکه‌هاي اجتماعي دارند، بنابراين آموزش دادن آنها براي تعامل و برقراري ارتباط با مشتريان شرکت‌تان از طريق شبکه‌هاي اجتماعي کار منطقي و معقولي است.
شبکه‌هاي اجتماعي همچنان به رشد خود در سراسر دنيا ادامه خواهند داد و همينطور به ابزار قدرتمندي براي بازاريابي تبديل خواهند شد. براي موفقيت در اين امر، بازاريابان بايد از اشتباهاتي که در اين مقاله عنوان شد اجتناب کنند و ضمن استفاده از اين شبکه‌هاي اجتماعي بايد اهداف خود را کاملا مشخص کنند و بدانند که از اين طريق چه مي‌خواهند و چطور بايد به خواسته‌شان دست يابند.


منبع : digiro.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/82437/9 اشتباه بزرگ بازاريابان اينترنتي!!
بستن   چاپ