چه خبر - رونمايي فراري از پورتوفينو
شايد فراري پورتوفينو (Portofino) شباهتهاي زيادي به کاليفرنيا تي (California T) داشته باشد، اما ساختار و درون خودرو تفاوتهاي بزرگي تجربه کرده است که فراري استفاده از آن را در ساير مدلهاي خود نيز در برنامه دارد.
روشهاي جديد توليد سازهي فراري به مهندسان امکان کاهش وزن و پيچيدگيهاي طراحي شاسي در کنار افزايش مقاومت پيچشي آن بخشيده است. فراري به کمک اين فناوري موفق به کاهش 80 کيلوگرمي وزن در کنار افزايش 35 درصدي صلبيت و استحکام آن شده است.
طراحي ستون A خودرو در روش جديد فراري تغييرات گستردهاي کرده است؛ در پورتوفينو اين بخش تنها از دو قطعه تشکيل شده، درحاليکه 21 قطعه ستون A فراري کاليفرنيا را تشکيل داده بودند. بهطور کلي 40 درصد قطعات کمتر، ساختار شاسي جديد پورتوفينو را تشکيل ميدهند.
کاهش وزن يکي از مهمترين و بهترين استراتژيها براي بهبود عملکرد خودروهاي اسپرت است که ميتواند منجر به ارتقاء شتابگيري، ترمزگيري و فرمانپذيري خودو در کنار کاهش مصرف سوخت شود. البته فراري هدف ديگري از کاهش وزن خودروهاي فعلي خود در نظر دارد. اين شرکت مطرح ايتاليايي با کاهش وزن بدنه و سيستمهاي هيبريدي، خود را آمادهي عرضهي بازهي گستردهاي از محصولات هيبريدي در آيندهي نزديک ميکند.
فراري تنها با تجهيز به سيستم محرکهي هيبريدي، بهطور تقريبي 200 کيلوگرم کاهش وزن تجربه کرده است. بخش از اين کاهش وزن به واسطهي شاسي فيبرکربن مونوکوک خودرو به ارمغان آمده است. اين در حالي است که بسياري از مدلهاي فعلي فراري از شاسيهاي آلومينيومي بهره ميبرند که با وجود وزن بيشتر، هزينهي توليد، پيچيدگي طراحي و هزينهي نگهداري کمتري دارند. به همين دليل مهندسان فراري اقدام به توسعهي شاسي جديد کردند تا در کنار طراحي و توليد آسانتر، وزن کمتري داشته باشد.
پس از پورتوفينو، نسل جديد 488 اولين محصول فراري خواهد بود که به شاسي جديد اين شرکت مجهز ميشود.
منبع: zoomit.ir