چه خبر -
4 روش عالي و موثر براي جذب مشتري
اگر نگاه کردن را ياد بگيريد، جمعيت مشتريان تشنه همهجا هست. وقتي صحبت از رساندن پيام بازاريابي به مخاطبان ميشود، خيليها فورا به ياد آگهيهاي کلاسيک تلويزيوني، راديويي، روزنامه، مجلات و… ميافتند. درست است، استفاده از رسانههاي کلاسيک ميتواند به شما دسترسي فوري به جمعيت تشنه عظيمي را بدهد. اما اين فقط يکي از چهار طريقي است که شما ميتوانيد به جمعيت تشنه خودتان دست پيدا کنيد.
براي دسترسي به جمعيت پول پرداخت کنيد
مجلهاي پيدا ميکنيد که خوانندگانش درست همان جمعيت تشنه شما است. سپس براي چاپ آگهي يا خبرتان به مجله پول پرداخت ميکنيد. واضح است، تبليغ در رسانهاي متناسب، بر تبليغ در رسانهاي نامرتبط ارجحيت دارد. شما هيچوقت شانهتان را براي آدمهاي طاس تبليغ نميکنيد. نه فقط شما ميتوانيد در رسانهها تبليغ کنيد، بلکه ميتوانيد براي دستيابي به جمعيت هدف، به کسبو کارهايي که در بازار شما فعاليت ميکنند، پول پرداخت کنيد. در حقيقت، اين روش احتمال بيشتري دارد که ختم رسيدن به يک جمعيت تشنه شود.
جست و جو براي دستيابي به جمعيت مشتريان
دوست نداريد براي دستيابي به مشتريان پول پرداخت کنيد؟ مشکلي نيست، مجبور نيستيد. خيلي از افراد که به جمعيت تشنه دسترسي دارند، به شما اين دستيابي به مشتريان را ميدهند. تصور کنيد فروشنده نوعي شامپو هستيد که بازارش افرادي است که فقط ميخواهند خوب به نظر برسند و قيمت برايشان مهم نيست. يک سالن آرايش پيدا ميکنيد که مشتريان آن از آدمهاي سطح پردرآمد جامعه است و پيش مالک اين سالن ميرويد : «بگذاريد شامپويام را در سالن شما قرار دهم. احتياجي نيست پولي پرداخت کنيد. هر وقت که يک بسته از آن فروختيد، 50 درصد آن براي خودتان است و تا وقتي هم که چيزي نفروختيد احتياج نيست چيزي پرداخت کنيد». مثل آب خوردن، شما هم پول به چنگ ميآوريد و هم چندان زحمتي نکشيدهايد.
از هيچ مشتري بسازيد
هر زمان که با مشتريان بالقوه مواجه ميشويد، حتي آنهايي که چيزي نميخرند، بايد اطلاعات تماسش را بگيريد و از آنها اجازه بگيريد در آينده برايشان پيشنهادهايي را ارسال کنيد.
اگر پرسه زنان، کساني وارد مغازهتان شدند، آنها را وارد ليست پستي خود کنيد.
اگر بازديدکنندگان وارد وبسايت شما شدند، از آنها بخواهيد که براي خبرنامه ايميلي شما ثبتنام کنند.
اگر يک شو تجاري برگزار کرديد و کسي آمده ببيند چه خبر است، حتما اطلاعات تماس او را بگيريد.
هرچقدر کم، هر اطلاعاتي که از مشتري بالقوهاي بگيريد، شانسي است که بهآرامي جمعيت تشنه خود را بسازيد.
البته فراموش نکنيد که بهترين جمعيت تشنه شما، ليست موجود مشتريان شما است.
پيدا کردن جمعيت گمشده
برخي مواقع جمعيت تشنه کنارتان است، تنها کاري که بايد بکنيد اين است که پيامتان را به آنها برسانيد. در اينترنت، ميليونها اتاق گفتوگو وجود دارد و مطمئنا همه را ميتوانيد وارد ماجرا کنيد. با کمک به ديگران خودتان را بشناسانيد، بدانيد که پيروان وفاداري پيدا ميکنيد. از دادن مثالهاي سخاوتمندانه ابا نداشته باشيد. برخي از اعضا ممکن است محصول شما را بهراحتي تبليغ کنند و خودشان هم نفهمند اين کار را ميکنند. اين کار را تنها به اين دليل ميکنند که از سرويسي که ارائه ميدهيد به شگفت آمدهاند.
جمعيتهاي تشنه گمشده، در جهان پرسه ميزنند و تنها منتظر اين هستند که پيدايشان کنيد.
منبع : modiresabz.com