چه خبر -
نکته هاي مهم در کسب و کار آنلاين
1- هر روزه مشتريان و مصرفکنندگان بيشتري علاقهمند به خريد محصولات بهصورت آنلاين با استفاده از گوشيهاي هوشمند و تبلت هاي خود هستند. بهاينترتيب مديران و مالکان کسبوکارهاي آنلاين بايد بر روي ساخت و توسعه وبسايتهاي پاسخگو به اين نياز تمرکز داشته باشند.
بد نيست به اين پيشبيني از سوي يک کارشناس مرتبط با اين حوزه توجه داشته باشيم که "از آنجايي قدرت پردازش زياد، عمر باطري بهتر، سرعتهاي اتصال به شبکههاي بسيار ارتقاءيافته و صفحات نمايش بزرگتر بر روي گوشيهاي تلفن همگي در حال سرعت بخشيدن به جدا شدن از دستگاههاي کامپيوتر خانگي و لپتاپ هستند، در چند سال آينده گوشيهاي هوشمند تنها چيزي خواهند بود که مصرفکنندگان به آن نياز خواهند داشت.
2- مصرفکنندگان ترجيح ميدهند بهصورت آنلاين و از طريق دستگاههاي موبايل اقدام به خريد کنند، چراکه خيلي راحت قادر به مقايسه قيمتها و پرداخت و نهايي کردن خريد خود هستند. همچنين در بين جواناني که علاقهمند به خريد آنلاين هستند، استفاده از گوشيهاي موبايل از ارجحيت بيشتري برخوردار است، و اين خود دليلي است براي صاحبان کسبوکارهاي آنلاين تا اگر تاکنون اقدام به بهينهسازي وبسايتهاي خود براي نمايش بر روي گوشيهاي موبايل نکردهاند، جهت سود بردن از اين فرصت خوب و مناسب، حتماً به اين موضوع هم توجه خاصي داشته باشند.
3- در حدود يکسوم از مصرفکنندگان در منطقه آمريکاي شمالي تمايل به ترک کيف پولهاي فيزيکي خود و روي آوردن به کيف پولهاي ديجيتالي دارند. سيوچهار درصد از مصرفکنندگان با حدود سني 25 سال تا 34 سال نيز تمايل به اين موضوع دارند که عددي قابلتوجه در اين منطقه است.
4- درج نظرات و انتقادات و … بهصورت آنلاين بر شيوه خريد مردم بهصورت آنلاين تأثيرگذار است. بهعنوانمثال، 71 درصد از مصرفکنندگان اعتقاددارند که در زمان خريد کردن محصولاتي در دسته لوازم الکترونيک، لوازم خانه و لوازم دکوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آنها حياتي هست. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آنها تصور ميکنند که توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي بهصورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع ميتوان گفت که تنها 1 درصد از مصرفکنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.
5- در ابعاد جهاني، بيشترين محصولاتي که مصرفکنندگان بهصورت آنلاين تهيه ميکنند، عبارتاند از کتاب، فيلم، موسيقي و بازيهاي ويدئويي.
6- در حدود 60 درصد از مصرفکنندگان حداقل يکبار در ماه اقدام به انجام خريدي بهصورت آنلاين ميکنند و 24 درصد هم حداقل يکبار در هفته اقدام به انجام يک خريد آنلاين ميکنند. از آن دسته افرادي که هفتهاي يکبار اقدام به خريد بهصورت آنلاين ميکنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن.
7- در حدود 39 درصد از خريداران آنلاين که از يک تلفن هوشمند استفاده ميکنند، ترجيح ميدهند خريد خود را از طريق يک اپليکيشن انجام دهند و در مقابل 61 درصد ترجيح ميدهند از مرورگر گوشي موبايل براي اين کار استفاده کنند. اين آمار براي آنان که از تبلت براي خريدهاي خود استفاده ميکنند، 31 درصد براي استفاده از اپليکيشن بوده و 69 درصد براي استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال 2015، 33.7 درصد از کل ترافيک آنلاين ايجادشده در دنيا از طريق گوشيهاي هوشمند بوده و اين آمار براي تبلت ها هم برابر با 12.4 درصد اعلامشده است.
بااينوجود، تبلت ها ابزار نهايي کردن خريد در 12.4 درصد از خريدهاي انجامشده اعلامشده، درحاليکه تنها 10.7 درصد از خريدها توسط گوشيهاي هوشمند نهايي شدهاند. همچنين مقدار هزينه صرف شده در هر خريد توسط تبلت ها بهطور متوسط برابر با 98.56$ اعلامشده که اين رقم براي گوشيهاي هوشمند بهطور متوسط برابر با 92.37$ بوده است.
منبع : ibazaryabi.com
http://www.CheKhabar.ir/News/59775/چند نکته مهم در خريد آنلاين که بهتر است بدانيد!!