همه چيز درباره حاميان مالي خندوانه!
31 شهريور 1394 - 12:37:11 ب.ظ

خندوانه اين شب‌ها به يکي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون تبديل شده و مسئولان اين برنامه توانسته‌اند از اين ظرفيت هم براي فرهنگ‌سازي و هم براي درآمدزايي به خوبي استفاده کنند.

شبکه نسيم از آن دست شبکه‌هايي بود که تا همين يک‌ سال اخير به دليل کم‌تماشاگر بودن، هيچ پيام بازرگاني در آن پخش نمي‌شد، در حالي که حالا به‌ لطف برنامه خندوانه توانسته نظر فعالان حوزه کسب‌ و کار را به خوبي جلب کند.

خندوانه با اجراي رامبد جوان اين روزها گردش مالي قابل توجهي در بخش‌هاي مختلف ايجاد کرده است.

780#*

شاخص‌ترين درگاه تلفن همراهي که بارها و بارها در طول برنامه خندوانه از آن ياد مي‌شود #780* است که بخش مهمي از خدمات و برنامه‌هاي اين برنامه تلويزيوني را پوشش داده است.

البته بخشي از اين خدمات مانند راي‌دادن به بازيگران، رايگان است و بخش‌هاي ديگر مربوط به اين برنامه مانند همسفره و کمپين قطره‌قطره که تاکنون 3 ميليون نفر عضو جذب کرده است، براي مخاطبان هزينه‌بر است.

با ورود به اين درگاه بانکي، امکان انجام برخي خدمات بانکي همچون خريد شارژ سيم‌کارت‌هاي اعتباري، پرداخت قبوض و مانده‌گيري از حساب‌هاي بانکي فراهم است. ترويج استفاده از اين کد USSD که نوعي تراکنش غيرحضوري است، بسيار مناسب است اما طبيعتا تبليغ آن در حالي که انواع کدهاي USSD مشابه وجود دارند،‌ گردش مالي خوبي براي خندوانه داشته است.

محصولات يک‌ و يک

شرکتي که در چند سال اخير با کمرنگ‌شدن تبليغات بازرگاني و افزايش رقيبان در اين بخش با کاهش مشتري مواجه شده بود، اين روزها در خندوانه حضوري فعال دارد. يک و يک با تبليغاتي که در طول اين برنامه از طريق پخش زيرنويس دارد و هدايايي که به شرکت‌کنندگان در اين برنامه مي‌دهد، به دنبال احياي برند خود است.

فروش کتاب

يکي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگي و البته تجاري برنامه خندوانه، برگزاري مسابقه کتاب‌خواني با اهداي جوايز ميليوني بود. رامبد جوان در طول اين برنامه، بارها دو کتاب را به مخاطبان به‌صورت کاغذي و ديجيتال معرفي کرد که حتي هزينه ارسال آنها رايگان بود. اين دو کتاب که شايد جزو کتاب‌هاي رده متوسط دوران معاصر بودند، توانستند به لطف تبليغات اين برنامه فروش‌هايي ميليوني را به‌همراه داشته باشند و از اين راه تيراژ فروششان را افزايش دهند.

دي‌جي کالا

يکي ديگر از شرکت‌هاي تجاري که به عنوان اسپانسر در اين برنامه سرمايه‌گذاري کرده بود، فروشگاه دي‌جي کالا بود که هم به شرکت‌کنندگان و هم مهمانان برنامه جوايزي را اهدا مي‌کرد.

مجري برنامه نيز در طول برنامه هم از اين فروشگاه تعريف مي‌کرد و هم مردم را به خريد از اين فروشگاه تشويق مي‌کرد.

مسابقه پيامکي

اين مسابقه صرفا يک درگاه نظرسنجي نيست و در واقع سامانه هواداري برنامه خندوانه است. وقتي مشترکان پاسخ مسابقه را ارسال مي‌کنند، به عضويت کمپين هواداران برنامه خندوانه در مي‌آيند و بعد از آن به ازاي هر پيامکي که به دست مشترکان مي‌رسد، 150 تومان از حساب آنها کسر خواهد شد.

البته اين سامانه راهي براي لغو اين خدمت نيز گذاشته است تا شرکت‌کنندگان در اين مسابقه بتوانند از عضويت در اين مسابقه انصراف دهند.

724#*

يکي ديگر از درگاه‌هاي بانکي که در ابتداي سال جاري به مرور در برنامه خندوانه از آن ياد مي‌شد، سامانه تلفن همراه بانک سامان بود. البته اين بانک تنها امکان انجام تراکنش‌هاي بانکي را براي کاربران خود فراهم کرده بود و خدمتي از برنامه خندوانه در آن ارائه نمي‌شد.

رايتل

در روزهايي که به‌ دليل ورود اپراتورهاي اول و دوم کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه، فروش سيم‌کارت‌هاي رايتل با کاهش محسوسي همراه شده بود، اين شرکت توانست بخشي از محصولات خود را از طريق اين برنامه معرفي کند.

پرسيل

يکي ديگر از شرکت‌هاي توليدي حامي برنامه خندوانه، شرکت پرسيل است که پيش از آغاز برنامه، پيام‌بازرگاني مربوط به اين شرکت فروشنده محصولات شوينده پخش مي‌شود و مخاطبان را دعوت به تماشاي اين برنامه مي‌کند.

متروي تهران

در حال حاضر تبليغات متعدد خندوانه در ايستگاه‌هاي متروي تهران به چشم مي‌خورد. گفته مي‌شود مترو بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي اين برنامه را بر عهده گرفته است.




منبع : ana.ir


http://www.CheKhabar.ir/News/5542/همه چيز درباره حاميان مالي خندوانه!
بستن   چاپ