چه خبر - 6 اشتباه در برخورد با همکار
برخي از همکاران شما ممکن است افرادي باشند که به دوستان خوب و هميشگي شما تبديل شوند، اما عده اي از آن ها نيز رفتارهاي آزاردهنده اي داشته باشند. توجه به اشتباهات زير در برخورد با همکاران موثر خواهد بود.
دهن بيني
معاشرت با همکاران اگر چه امري مناسب است اما بايد توجه داشت ورود به بحث هاي غير ضروري، تلاش براي سردرآوردن از اسرار و جزئيات زندگي ديگران و صحبت کردن با افرادي که عادت به بدگويي از ديگر همکاران و شايعه پراکني دارند و پذيرش حرف هاي آنان، روابط کاري ما را مختل مي کند.
ورود به حريم شخصي افراد
احترام به حريم شخصي افراد در همه محيط ها ضروري است؛ محيط کار نيز از اين قاعده مستثني نيست. گوش دادن به مکالمات تلفني همکار، زير چشمي نگاه کردن به صفحه مانيتور او و زير نظر گرفتن رفتارهاي همکاران، اعتماد آنان را نسبت به ما سلب خواهد کرد.
نداشتن روحيه همکاري
نبود روحيه همکاري، کناره گيري از کارهاي گروهي و مخالفت با تصميمات جمعي، نه تنها به وجهه کاري ما آسيب مي زند بلکه احساس ناخوشايندي درباره ما به ديگر همکاران مي دهد.
رعايت نکردن ادب و احترام
شوخ طبعي در محيط کار اگر چه ممکن است در بازدهي ما تاثير داشته باشد و گذشت زمان را تسريع کند، اما به ياد داشته باشيم تعريف خاطرات يا جوک هاي نامناسب، بي توجهي به اين که در چه موقعيتي و با چه کسي شوخي مي کنيم، تصور ناخوشايندي از ما نزد همکاران ايجاد خواهد کرد.
بي توجهي به تفاوت سبک زندگي و سلايق
همکاري کردن با افرادي که از نظر عقيدتي، سبک زندگي، فرهنگي و... شبيه ما هستند، راحت تر است اما اين بدان معني نيست که همه افراد بايد يکي باشند. احترام نگذاشتن به عقايد و سلايق همکاران و تحميل ديدگاه هاي سياسي و اجتماعي خود و تاکيد بر اين که نظرات ما درست است، فضاي محيط کار را متشنج مي کند.
داشتن احساس مالکيت
احتمالا شما هم در محيط کار با افرادي روبه رو شده ايد که احساس مالکيت زيادي دارند، از حس تملک به نهاد مربوطه گرفته تا احساس مالک بودن نسبت به پستي که دارند و حتي مالکيت نسبت به اشيا و لوازم محيط کار! توجه داشته باشيد هيچ چيز حتي داشتن سابقه کار بيشتر نسبت به ديگر همکاران، مجوزي براي داشتن حس تملک نيست.
منبع : khorasannews.com
http://www.CheKhabar.ir/News/50049/در برخورد با همکارتان مراقب اين اشتباهات باشيد