چه خبر - طرح رجيستري از تاريخ 14 آذرماه امسال وارد فاز دوم خود شد
همانطور که قبلا در خبرها از سوي نهادهاي مربوطه اعلام شده بود، طرح رجيستري از تاريخ 14 آذرماه امسال وارد فاز دوم خود شد و تمام گوشيها و تبلتهاي برند آيفون را شامل ساخت. همچنين پيش از شروع اين مرحله، طي اطلاعرسانيهاي صورتگرفته از سوي همين نهادها، مبني بر اينکه تمام دارندگان تلفن همراه از برند آيفون تا قبل از تاريخ 14 آذرماه حتما حداقل يکبار گوشي خود را با سيمکارت خود روشن کرده و فعال کنند تا شناسه گوشي آنها در سامانه ثبت گردد، مشخص گشته بود که بعد از اين تاريخ، هر گوشي يا تبلت غيرقانوني از اين برند، حتي در صورت روشن شدن نيز، ثبت نخواهند شد و پس از يک ماه قطع خواهند شد.
اجراي فاز جديد رجيستري و قطع ارتباط تلفنهاي همراه ثبت نشده ازامروزبنابراين به محض روشن شدن اين تجهيزات پس از آن تاريخ، براي آنها پيامکي مبني بر محتواي مذکور، يعني غيرقانوني بودن تجهيز و عدم دريافت خدمات اپراتوري تا يک ماه آينده ارسال شده است.
بر همين اساس و با گذشت يک ماه از ارسال اين نوع پيامک به مشترکين اولين سري از گوشيهاي قاچاق روشن شده پس از تاريخ اعلام شده، طبيعي است که در روزهاي آينده شاهد قطع شدن آنها خواهيم بود. اين درحالي است که به غير از اين پيامک، از طريق ديگر رسانهها نيز اين مسئله اطلاعرساني گشته و بعلاوه يک هفته قبل از موعد مقرر، پيامک هشدار ديگري براي آنها ارسال ميگردد.
اقدامات لازم در فرصت باقيماندهطبق اعلام کميته اجراي طرح رجيستري، اين دسته از افراد که براي گوشي غيرقانوني آنها پيامک قطع ارسال گشته و طي روزهاي آينده تجهيزشان از خدمات اپراتوري محروم خواهد شد، تنها ميتوانند از طريق يکي از راههاي ذيل، پيگير مشکل خود باشند:در درجهي اول چنانچه اين افراد به صورت مسافري اقدام به خريد و واردات تلفن همراه کرده اند لازم است تا از طريق مراجعه به سايت گمرک به نشاني https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 با مطالعه راهنماييهاي موجود، اقدام به پرداخت حقوق گمرکي و فعالسازي گوشي خود نمايند.
در درجهي دوم چنانچه اين افراد از طريق مراجعه به فروشگاه اقدام به خريد تلفن همراه قاچاق نمودهاند، لازم است تا از طريق يکي از روشهاي زير از تضييع حقوق خود جلوگيري نمايند.
الف - مراجعه به فروشگاه و توافق با خريدار مبني بر پذيرش عودت گوشي و دريافت مبلغ آن و يا تعويض با يک گوشي قانوني.ب – شکايت از واحد فروش از طريق سامانه اينترنتي سازمان حمايت مصرفکنندگان و توليدکنندگان بهنشاني http://cppo.mimt.gov.irج- شکايت از واحد فروش از طريق سامانه اينترنتي سازمان تعزيرات حکومتي به آدرس مراجعه http://tazirat135.ir
لازم به ذکر است که روشهاي فعالسازي، از طريق سايت گمرک و ثبت شکايت و پيگيري آن از طريق آموزشهاي تصويري در سايت همتا _ پايگاه رسمي اطلاعرساني طرح رجيستري (طرح ثبت تلفن همراه) _ به نشاني http://hamtainfo.ntsw.ir در قسمت «آموزش» قرار دارد.
منبع: mehrnews.com