چه خبر - واکنش شوراي شهر به اهداء 20 بيلبورد تبليغاتي به يک فيلم
علي اعطا سخنگوي شوراي شهر تهران، در مورد سخنان رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران در مورد اهداء 20 بيلبورد براي تبليغات يک فيلم گفت: اختصاص بيلبورد براي تبليغات فرهنگي، ساز و کار روشن و متولي مشخصي دارد و روزانه دهها درخواست به سازمان زيباسازي ارسال ميشود که طبيعتا اين درخواستها بررسي شده و تعدادي از آنها موافقت شده و با تعدادي آنها نيز مخالفت ميشود.
وي با بيان اينکه ساز و کار اختصاص بيلبورد براي تبليغات مشخص است و معيارهاي خاصي دارد، تصريح کرد: به نظرم في نفسه ايرادي در اين نيست که سازمان ورزش براي حمايت از فيلمي با موضوع ورزشي، درخواست بيلبورد به عنوان تبليغات فرهنگي داشته باشد و در اين مورد هم ظاهرا درخواستي به سازمان زيباسازي ارسال شده و تا جايي که مطلع هستم هنوز زيباسازي درخواست را بررسي نکرده و تصميمي نگرفته است.
اعطا با بيان اينکه معيارهاي مشخصي در سازمان زيباسازي وجود دارد و گروهي درخواستها را بررسي کرده و در اين زمينه تصميم ميگيرند، گفت: اشکالي به اين فرآيند وارد نيست اما به گمانم مديران شهري هم بايد مسئولانه تر سخن بگويند و در حوزهاي که حوزه مسئوليت و اختيار آنها نيست وعده ندهند. به ويژه در شرايطي که موضوعي هنوز در مرجع تصميم گيري، به تصميم نرسيده است. اگر هم تکذيبيه منتشر ميکنند، مسئولانه تکذيبيه منتشر کرده و دقت بيشتري در اظهار نظرها به خرج دهند.
سخنگوي شوراي شهر با بيان اينکه نکته مهم ديگر اين است که در هفتههاي اخير فوتبال موجب شکل گيري نمادي از انسجام و وحدت در جامعه شده و مردم به طور يکپارچه از تيم ملي حمايت ميکردند، افزود: توجه سازمان ورزش به فوتبال کار صحيح و قابل دفاعي است اما اينکه در سالي که به لحاظ مالي، سال دشواري است ما براي مصرف بودجه و امکاناتي که در حوزههاي فرهنگي و يا کمکها در اختيار داريم چگونه اولويت بندي شود، از اهميت جدي برخوردار است. اگر از ورزش فوتبال حمايت فرهنگي ميکنيم اهميت جدي دارد که اين حمايت را از کجا و چگونه اعمال ميکنيم و اينکه آيا در همان حوزه فوتبال تصميم ما و اولويت بندي ما براي حمايت کردن بهترين انتخاب بوده يا نبوده است؟
اعطا با بيان اينکه خوشحالم که رسانهها به اين ميزان واکنش نشان داده و افکار عمومي نسبت به عملکرد ما حساس هستند، گفت: عملا اقدامات ما را گام به گام از حرف تا تصميم و از تصميم تا عمل از جهت منافع عمومي شهر و شهروندان پالايش ميکنند و اين مسئله هم يکي از همان موارد است و کسي مخالف حمايت از اين قبيل تبليغات فرهنگي به ويژه در حوزه ورزش فوتبال نيست اما بايد دقت کنيم در سالي مثل امسال با اين دشواريها که پيش روي ما است مسائل را در همان حوزه، اولويت بندي مناسب کنيم.
منبع: isna.ir
http://www.CheKhabar.ir/News/122716/فيلمي که 20 بيلبورد تبليغاتي به خودش اختصاص داد!