چه خبر - ورود هواپيماهاي آمريکايي به مهرآباد و سکوت سازمان هواپيمايي
حدود چند هفته پيش بود که يک فروند هواپيماي جت «بمباردير» با رجيستر آمريکايي (رجيستر آن با حرف N آغاز شده است) در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و يک روز بعد از مهرآباد به مقصد خود پرواز کرد.
اين هواپيماي بمباردير به علامت ثبت N28ZD وارد مهرآباد شده بود.
به تازگي نيز هواپيماى بوئينگ ٧٣٧ با علامت ثبت N30ISR (امريکا) وارد فرودگاه ايران شده است.
در مورد سرنشينان اين پروازها، دليل حضور آن در ايران و اينکه به چه دليل يک پرواز بينالمللي در فرودگاه مهرآباد به زمين نشسته است، ابهاماتي رخ داد و پيگيريها در اين چند هفته از مسئولان صنعت حمل و نقل هوايي بيجواب ماند و همگي به اتفاق مايل نبودند در اينباره اظهار نظر کنند.
مديرکل فرودگاه مهرآباد پاسخگويي در اينباره را در حيطه اختيارات سازمان هواپيمايي کشوري دانست و در سازمان هواپيمايي کشوري هم در اينباره شخص پاسخگويي وجود نداشت و اطلاعى از هواپيماي مذکور با علامت ثبت کشور آمريکا در فرودگاه مهرآباد در دست نبود.
اما پس از آنکه هواپيماي مذکور بهتازگي و براي بار دوم وارد مهرآباد شد، مجدداً پيگيريها از مسئولان هواپيمايي کشوري ادامه يافت.
پيگيري خبرنگار فارس از معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري به نتيجه نرسيد و به ناچار سراغ مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري که خود را «سخنگوي سازمان هواپيمايي» ميداند، رفتيم، البته طبق اطلاعات پورتال سازمان هواپيمايي کشوري، وي فقط 2 پست «مشاور رسانهاي رئيس سازمان هواپيمايي» و «مدير روابط عمومي سازمان» را بر عهده دارد.
رضا جعفرزاده از صبح امروز تماسهاي خبرنگار فارس را بيجواب گذاشت تا بالاخره در تماس با شماره موبايل دوم وي و آن هم با شماره تلفني ناشناس، بارها پاسخ خبرنگار فارس درباره علت ورود هواپيماي آمريکايي به فرودگاه مهرآباد را موکول به دقايقي ديگر کرد تا آنکه بالاخره اعلام کرد: «درباره اين هواپيماي آمريکايي و ورود آن به مهرآباد هيچ توضيحي نداريم».
به گزارش فارس متأسفانه سازمان هواپيمايي کشوري به عنوان حاکميت صنعت حمل و نقل هوايي در حوزه اطلاعرساني و خبررساني بهموقع، ضعف مفرطي دارد و البته اين غيررسانهاي بودن، چندان هم ناخوشايند مسئولان غيررسانهاي اين سازمان نيست، کما اينکه در چند سال اخير سازمان هواپيمايي کشوري نشست خبري مختص فعاليتها، دستاوردها و خدمات خود نداشته است و به نظر ميرسد، اعتقاد چنداني به اطلاعرساني به مردم ندارد.
به هر حال متأسفانه اطلاعرساني در سازمان هواپيمايي فقط محدود به يک فرد شده است که وي نيز با رفتارهاي سليقهاي و انتخاب اخبار گزينشي، پاسخگويي به افکار عمومي را به صورت کامل در دستور کار ندارد.
بنابراين گزارش پيگيريها در اينباره ادامه داشت، شنيدهها حاکي از آن است که اين هواپيماها متعلق به يک شرکت آمريکايى اما در اجاره سرمايهگذار هندى و حامل تاجر هندى و همراهانش بوده است که براى تجارت، سرمايهگذارى و مذاکرات اقتصادى به ايران (تهران و تبريز) سفر کرده است.
اين هواپيما و بوئينگ ٧٣٧ که با علامت ثبت امريکايى به تهران آمدهاند، توسط تاجر هندى، از بانک امريکايى اجاره شده است؛ اين بانک در زمينه اجاره هواپيما به افراد و کشورهاى مختلف فعاليت ميکند و بيش از 1500 فروند هواپيما را در مالکيت خود داشته و به افراد و شرکتها اجاره مىدهد.
طبق اعلام سايتهاي هوانوردي، دليل اينکه اين هواپيماى خارجى، در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و مانند هواپيماهاى خارجى و غيرنظامى ديگر در فرودگاه امام خميني (ره) به زمين ننشسته است، (VIP) بودن آن است؛ هر هواپيماى VIP ميتواند به هر فرودگاهى درخواست فرود داده و هزينه آن را بپردازد.
خبرگزاري فارس منتظر دريافت و انتشار توضيحات سازمان هواپيمايي کشوري در اينباره است.
منبع: farsnews.com
http://www.CheKhabar.ir/News/122210/ورود هواپيماهاي آمريکايي به فرودگاه مهراباد در سکوت!